ستاری مطرح کرد:

لزوم تعریف یک اکوسیستم جدید در آموزش و پرورش

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اکوسیستم جدیدی باید در حوزه آموزش و پرورش کشور حاکم شود، اما این امر به معنای تغییر یک شبه نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در آیین رونمایی و ارسال تجهیزات زیست فناوری به ۵۸ پژوهش‌سرای کشور که با حضور رئیس بنیاد نخبگان و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در پژوهش‌سرای دانش آموزی فارابی برگزار شد، اظهار کرد: اکوسیستم جدیدی باید در حوزه آموزش و پرورش کشور حاکم شود. تحولات جدی باید اتفاق بیفتد، اما این امر به معنای تغییر یک شبه نیست. با مبارزه‌ای مستمر رو به رو هستیم. زمان زیادی از وقت دانش آموزان در حوزه آموزش طی می‌شود و باید با توجه به این امر آموزشی متناسب با نیاز‌های مردم به آن‌ها ارائه شود.

فروش ۳۳۰ میلیارد تومانی تجهیزات آزمایشگاهی داخلی در سال گذشته

ستاری افزود: سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان فروش تجهیزات آزمایشگاهی داخلی داشتیم و امسال حدود ۹ هزار تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل تولید کرده ایم. سیستم داخل ما باید با دستگاه ایرانی کار کند تا دانش آموزان توانمندی کشور را ببیند. در حوزه تجهیزات آزمایشگاه دانشگاهی پیشرفته هستیم و در حوزه دانش آموزی هم باید پیشرفته شویم.

او ادامه داد: تعداد زیادی سیمیلاتور که پیجیدگی زیادی دارند در کشور ساخته ایم. در یک سال گذشته در حوزه‌های مختلف پژوهشی آموزش و پرورش ۸۴ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده است.

بزرگترین اکوسیستم بیوتکنولوژی را در منطقه داریم

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: پژوهش‌سرا‌های آموزش و پرورش از زمان‌های بسیار گذشته تاسیس شده و ما در ابتدا از پژوهش‌سرا‌های نانو شروع کردیم. در حوزه سلول‌های بنیادی و هوافضا پژوهش‌سرا‌های آموزش و پرورش را بیشتر تجهیز می‌کنیم، زیرا بچه‌های ما باید در این حوزه‌های خاص کار جدی انجام دهند. در حوزه زیست فناوری و بیوتکنولوژی که گویی به نوعی در خون ما ایرانی‌ها است باید بیشتر فعال شویم. بزرگترین اکوسیستم بیوتکنولوژی را در منطقه داریم.


بیشتر بخوانید


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: اکوسیستم زیست فناوری باید در حوزه دانش آموزی هم توسعه پیدا کند تا دانش آموزان وارد تحقیقات جدی این حوزه شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار