بازار امروز متعادل و در اکثر نماد‌ها در محدوده‌های مثبت آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه (۲۴ آذر ماه) بازار امروز متعادل و در اکثر نمادها در محدوده های مثبت آغاز بکار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵ دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ آذر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۴ آذر

در گروه بانکی‌ها وپارس در سقف قیمت روزانه با صف خرید بالای ۷۷۰ میلیون سهم همراه است و نماد وتجارت در قیمت ۳۷۵ تومان رشد ۱ درصد دارد و دی متعادل و در محدوده صفر تابلو قرار دارد. وبملت در قیمت ۵۳۱ تومان با نوسان مثبت همراه است.

در خودرویی با خبر آزاد سازی قیمت محصولات شاهد نوسانات مثبت در عمده نماد‌های گروه هستیم. خودرو در قیمت ۳۹۵ تومان قرار دارد و رشد ۱ درصد را تجربه می‌کند. خساپا در قیمت ۲۹۵ تومان قرار دارد و محدوده ۳۰۰ تومان مرز مقاومتی سهم است. خگستر رشد ۲ درصدی دارد و در قیمت ۵۳۶ تومان داد و ستد می‌شود. قطعه ای‌ها مثبت و پر تقاضا هستند.

رشد نفت برنت و قرار گرفتن آن در محدوده بالای ۵۰ $ در روند امروز این گروه بی تاثیر نیست. گروه فرآورده‌های نفتی که سکان لیدری بازار را در نیمه دوم معاملات روز گذشته در دست گرفته بودند، امروز متعادل آغاز بکار کردند. شبندر در قیمت ۳۳۸۱ تومان رشد ۱ درصد دارد. شپنا با اعمال شدن افزایش سرمایه ۵۰ درصدی همراه است و اکنون در قیمت ۱۷۷۱ تومان داد و ستد می‌شود. شتران در محدوده صفر تابلو قرار دارد.

در گروه فلزی‌ها نماد فولاد در قیمت ۱۴۹۰ تومان افت ۱ درصد دارد. ذوب در محدوده پایین ۶۰۰ تومان قرار گرفت. فملی در قیمت ۱۵۶۳ تومان داد و ستد می‌شود. فاسمین رشد ۱ درصد دارد و فروس در سقف قیمت روزانه صف خرید را تجربه می‌کند.

در گروه معدنی‌ها شاهد معاملاتی متعادل و مثبت در اکثریت نماد‌ها هستیم. ومعادن پیشروی ۱ درصدی قیمت را تجربه می‌کند. کگهر و کبافق در سقف قیمت روزانه قرار دارند.

رشد هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۷هزار واحد قرار گرفته است.

شبندر، وپارس و وتجارت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فولاد، فملی و کویر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

شاهد رنج کشی مثبت در تمام نماد‌های گروه بانکی در این دقایق هستیم.

وتجارت در یک قدمی سقف قیمت روزانه قرار گرفت.

وبملت بالاخره هم مسیر با گروهش در محدوده مثبت ۴ درصد دنبال می‌شود.

وبصادر در قیمت ۳۷۰ تومان رشد حداکثری را تجربه می‌کند.

دی در محدوده صفر تابلو با نوسان مثبت دنبال می‌شود و سایر نماد‌ها با نوسانات مثبت با تقاضای قابل توجهی همراه هستند.

خودرویی‌ها امروز معاملاتی نسبتا مثبت را تجربه می‌کنند. خودرو٬ خساپا٬ خگستر٬ خپارس٬ خمحرکه٬خبهمن٬ خزامیا٬ خرینگ٬ ورنا٬ خکرمان و خاهن مثیت و متعادل اند. خدیزل٬ ختور٬ خفنر و خپویش نیز با گرایشی منفی تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می‌کنند. خلنت٬ خمهر٬ خوساز٬ خاور٬ خاذین٬ ختوقا٬ خریخت و خکمک پر تقاضای گروه اند.

محصولات شیمیایی نیز امروز را با نوسانات مثبت آغار کردند. پترول٬ فارس٬ شجم٬ جهرم٬ شفارس٬ شاملا٬ وپترو٬ شخارک و پارس مثبت و متعادل معامله می‌شوند. شسینا٬ شکلر٬ شصدف٬ شلعاب٬ شپارس و شتوکا نماد‌های مورد توجه گروه اند. شگویا٬ شیران٬ #تاپیکو و زاگرس و با تعادل میان خریداران و فروشندگان افت قیمت را تجربه می‌کنند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد هزار و ۷۴۹هزار واحدی (۰.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۷هزار واحد قرار گرفت همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۴درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۶۵نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۰۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۴۶میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های وتجارت، شپنا و شستا در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های بپیوند، وسپهر و بگیلان در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به چهار هزار میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود سه هزار و ۲۲۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۳۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۱۹۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید بوعلی، وپارس و وکبهمن به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پتروشیمی بوعلی سینا حدود ۷۱۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گشان، فوکا و فاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۹۰۰میلیارد تومان (۵۸ درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۴۰میلیارد تومان (۷۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۸نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) به ۱۹.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای بیش از ۸۹۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن حدود ۳۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با فشار فروش ۲۱۰میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۵۰درصد از چهار هزار و ۲۵۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع چهار هزار و ۷۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹هزار و ۲۰میلیارد تومان خواهد رسید.

فولاد صف فروش شد.

در ساعت ۱۰:۵۰ شاخص کل در آستانه سقوط به زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار قرار گفت.

شستا در آستانه‌ی صف فروش/ حجم معاملاتی بیش از ۱۱۲ میلیون برگه سهم است.

شاخص‌های منتخب بورس یکدست قرمز شدند

امروز تالار شیشه‌ای، در سومین روز کاری هفته، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۸۲۷۲ واحدی معادل ۲.۰۹ درصد به رقم ۳۸۸ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۳۳۱ واحدی معادل ۰.۹۵ درصد، عدد ۴۵۱ هزار و ۹۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۸۳۵ واحدی به رقم ۲۹۵ هزار و ۸۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۵۳۰۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۴۹ هزار واحد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
دولتی که نه به مجلس جواب میده نه به قوه قضاییه . هر بلایی که دوست داره سرمردم در میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۹
ملت سراغ بورس نیایید جیبتون را خالی میکنند و آخرش میگن باید صبوری کنید
آخرین اخبار