محققان کانادایی به انجام یک آزمایش درباره انتخاب میان چالش فکری و سوختن پوست اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لایو ساینس، تفکر کردن یکی از کار‌های پرچالش و سخت برای عده‌ای از مردم است به طوری که انسان‌ها گاهی ترجیح می‌دهند درد جسمی را تحمل کنند، اما با چالش‌های ذهنی بزرگ مواجه نشوند. دانشمندان به تازگی اقدام به انجام یک آزمایش در این زمینه کردند.

دانشمندان کانادایی در تحقیقات خود از شرکت کنندگان خواستند از میان فکر کردن به یک چالش ذهنی و یا سوختن پوست به صورت تصادفی یکی را برگزینند. برای اینکار ابتدا درجه حساسیت پوست این افراد از صفر درجه سانتیگراد (بدون درد) تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد (سوخت و آسیب کامل به پوست) مورد بررسی قرار گرفت. با این حال، دانشمندان تنها دردی را به فرد وارد کردند که منجر به آسیب به او نشود.

تاد وگل، یکی از محققان در این باره گفت: شاید تصور کنید در این شرایط افراد گزینه بدون درد و آسیب را انتخاب خواهند کرد. با این حال باید بدانید سخت در اشتباه هستید.

شواهد نشان داد تنها یک نفر از هر ۳۹ شرکت کننده خواستار اجرای چالش ذهنی شده بود. برای سایر شرکت کنندگان درد گزینه مقبول تری بود. محققان می‌گویند از این نتایج شگفت زده نشده اند.

چالش فکری یا سوختن پوست؛ کدام یک را انتخاب می‌کنید؟

ایده اینکه مردم از فعالیت‌ها و چالش‌های ذهنی اجتناب می‌کنند، موضوع جدیدی نیست. این ایده از قرن ۱۹ میلادی و از سوی ویلیام جیمز مطرح شده بود. با این حال، سوالی که دانشمندان درپی پاسخ به آن هستند این است که مردم تا کجا رنج جسمی را به فعالیت ذهنی ترجیح می‌دهند؟.

متخصصان می‌گویند پاسخ به این سوال بسیار سخت است. پیش‌تر براساس الگوی تنبیه و پاداش به این مسئله پرداخته شده بود، اما برای دادن پاسخ به این سوال نیاز تحقیقات بیشتری هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار