دانشمندان با گسترش و بکارگیری هوش مصنوعی در علوم پزشکی، گام بزرگی در مسیر نجات جان انسان‌ها برداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، متخصصان بر اساس مطالعه‌ای که اخیرا انجام دادند، دریافتند که هوش مصنوعی‌می تواند از طریق تشخیص زودهنگام سرطان‌ها و سایر شرایط به نجات بیشتر جان افراد کمک کند.

یک سیستم آندوسکوپی پیشرفته در بیمارستان خصوصی چارتر در مولینگار در حال نصب است، از این سیستم برای شناسایی و تشخیص رشد غیر طبیعی بافت در بدن استفاده می‌شود.

دومینیک والش، مدیر اجرایی این بیمارستان با اشاره به منحصر به‌فرد بودن این مجموعه آندوسکوپی گفت: ما مشتاقانه منتظر هستیم کار بزرگی را که طی ماه‌های آینده از این مجموعه آندوسکوپی حاصل می‌شود، ببینیم در نتیجه بیماران بیشتری از تشخیص زودهنگام که بسیار حیاتی است و جان‌های بیشتری نجات می‌یابد، بهره مند خواهند شد. 

این سیستم از گاستروسکوپ ویدیویی و کولونوسکوپ استفاده می‌کند که نقش یک جفت چشم را ایفا کرده و پولیپ‌های سرطانی را از غیر سرطانی با سرعتی بسیارسریع‌تر از هر سیستم دیگری در نوع خود تشخیص می‌دهد.


بیشتر بخوانید


از این فناوری برای کمک به دستیابی به نتیجه بهتر برای بیماران مبتلا به سرطان روده و یا بیماری‌های مرتبط با معده استفاده می‌شود. دستیابی به نتایج تشخیصی و درمانی مطلوب در روش‌های آندوسکوپی بستگی زیادی به کیفیت تصویر دارد و سیستم جدید قادر است با استفاده از نور بالا، تصاویری با کیفیت بالا تولید کند.

مدیر اجرایی بیمارستان معتقد است داشتن چنین سیستمی یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. توانایی تجزیه و تحلیل فوری ضایعات و پولیپ‌ها یک گام فوق‌العاده برای پیشرفت در درمان به شیوه آندوسکوپی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار