استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برآورد خسارت خط لوله مارون در بخش میانکوه شهرستان اردل برای ستاد بحران کشور ارسال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با حضور در میانکوه شهرستان اردل گفت: متأسفانه خسارت جدی به مردم و محیط زیست منطقه وارد شده است و ستاد مدیریت بحران، خسارت‌های وارده به کشاورزان، باغداران، شیلات داران، محیط زیست، آب آشامیدنی را برآورد و به تهران اعلام می‌کند.

او با اشاره به این که خط لوله مارون از ۳۰ سال گذشته دچار مشکلاتی بوده و در آینده هم مشکلاتی خواهد داشت، افزود: شرکت ملی نفت باید نتیجه مطالعات تغییر در خط انتقال نفت مارون در بخش میانکوه را که پیشتر با یکی از دانشگاه‌های مهم کشور منعقد کرده بود، زودتر عملیاتی کند تا خطر نشت و آتش سوزی جان مردم، رفت و آمد و تولید و اشتغال در منطقه را تهدید نکند.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: رانش کوه و برخورد یک تکه سنگ بزرگ به لوله انتقال نفت باعث شکسته شدن آن و جاری شدن نفت به سمت رودخانه شده است.

او ادامه داد: مسیر خط انتقال نفت مارون از خوزستان مسدود شده و ماشین آلات سنگین در حال بازگشایی مسیر منتهی به شکستگی لوله انتقال نفت هستند.

این چندمین بار است که با شکستگی خط لوله نفت مارون و نشت نفت به زمین‌های اطراف و چشمه‌های پرآب منطقه، مشکلاتی را برای کشاورزان، دامداران، شیلات داران و معیشت مردم این منطقه ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار