فرماندار میانه ثبت تست‌های انجام شده کرونا را ضروری دانست و گفت:باید در طول ایام باقیمانده از آذر و در دی ماه شناسایی ناقلان و مبتلایان به این ویروس تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،محمدرضا مشایخی فرماندار میانه در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی انجام غربالگری و شناسایی، قرنطینه و فرهنگ سازی برای رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری از عادی انگاری را از مهمترین اهداف اجرای طرح با موضوع کنترل بیماری کووید ۱۹ به صورت محله محور و خانواده محور برشمرد.

او با اشاره به نارنجی بودن وضعیت شهرستان از لحاظ شیوع کرونا، استمرار محدودیت‌ها و ممنوعیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۶ صبح و تعطیلی مشاغل ۳ و ۴ را پایدار خواند.

او اعلام کرد: در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذر اصناف و کسبه تا ساعت ۶ عصر مجاز به فعالیت هستند و در صورت تخلف، برخورد خواهد شد.

 فرماندار میانه با بیان کاهش آمار فوتی‌ها از زمان اجرای محدودیت‌ها و ابراز نگرانی از احتمال شدت یافتن شیوع این ویروس در پیک زمستانی اظهار امیدواری کرد: طرح شهید سلیمانی با همکاری و همراهی مردم و مسوولین به نحو شایسته با نظارت بر پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیتها، توجه به کمیت‌ها در کنار کیفیت‌ها اجرا شده و سبب قطع زنجیره شیوع شود.

مشایخی رفتار‌های انسانی در اعمال محدودیت‌ها را آفت اجرای طرح خواند و خاطرنشان کرد: باید برای موفقیت در این طرح به رفع مشکل معیشتی مردم از جمله قشر آسیب پذیر بپردازیم و نگذاریم، دغدغه معیشت به اجرای طرح آسیب برساند.

او آموزش، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و قطع زنجیره شیوع بیماری را از اهداف مهم اجرای طرح عنوان کرد و گفت: رفتار‌های انسانی غلط در اعمال محدودیت‌ها آفت اجرای طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.