مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای ۱۳ پروژه بزرگ در شمال غرب کشور توسط این موسسه گفت: اعتبار اولیه این طرح‌ها بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،زین العابدین ریحانی مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیای آذربایجان‌شرقی گفت: این قرارگاه بنا به درخواست دولت و نیاز کشور به بازسازی بعد از اتمام جنگ با جذب مهندسان نخبه تشکیل شد و سپاه بخشی از مهندسی رزمی خود را تحت عنوان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به این منظور اختصاص داد و هم اکنون قرارگاه سازندگی از چند هلدینگ تخصصی از جمله راه و شهرسازی، نیرو، انرژی و سدسازی تشکیل شده است.

او با بیان اینکه بعد از تشکیل قرارگاه منشوری تحت عنوان کمک به نظام و دولت، بازسازی کشور، حفظ نیرو‌های موجود، استفاده از تجربیات دفاع مقدس و نیز استفاده از دانش روز برای عمران آبادی کشور، تدوین شد افزود: هم اکنون قرارگاه علاوه بر فعالیت‌های درون مرزی در اجرای پروژه‌های برون‌مرزی نیز فعال است.

او خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، نه به دنبال رقابت با پیمانکاران داخلی بلکه به دنبال رقابت با پیمانکاران خارجی و رفاقت با پیمانکاران داخلی است.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیای آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قرارگاه امروزه با ماشین آلات منحصر به فرد و انحصاری پروژه‌ها را اجرا می‌کند و با تربیت نیروی انسانی متخصص در دوران سربازی، نیروی مهندسی آینده را نیز تامین می‌کند و با وجود مشکلات مالی ناشی از تحریم، تحریم‌ها را دور زده و طرح‌ها را با سرعت پیش می‌بریم و هیچ طرحی به دلیل عدم تامین منابع مالی تعطیل نشده است.

ریحانی انعطاف پذیری و خطر پذیری را از جمله شاخص‌های قرارگاه عنوان کرد و گفت: موسسه عاشورا در نقاط ناامن و صعب العبور و مناطق محروم حضور پررنگی دارد و هدف عمده موسسه مردم یاری است به همین جهت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی نقش فعالی دارد.

او موسسه عاشورا را یکی از زیرمجموعه‌های قرارگاه سازندگی و هلدینگ راه و شهرسازی نام برد که در سال ۱۳۶۹ تشکیل شده است.

او افزود: تعداد کل پروژه‌های قرارگاه سازندگی آذربایجان‌شرقی ۷۰ پروژه است که ۷۵ درصد آن را موسسه عاشورا اجرا می‌کند.

مدیرعامل موسسه عاشورا خاطرنشان کرد: امروز قرارگاه سازندگی در شمال غرب کشور ۱۳ پروژه بزرگ با اعتبار اولیه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان را اجرا می‌کند و حدود پنج هزار میلیارد تومان نیز در مرحله عقد قرارداد است.

اوگفت: یکهزار نفر به صورت مستقیم و حدود پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم تحت مجموعه قرارگاه فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اجرای طرح پارک بزرگ تبریزگفت: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و با اجرای آن پسماند‌ها و شیرابه‌ها به صورت کاملا بهداشتی دفن می‌شود و شیرابه پسماند‌ها پس از تصفیه کامل آب، در کشاورزی مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد.

مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه خاتم الانبیای آذربایجان‌شرقی اعتبار اجرای این طرح را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این پارک به عنوان پارک ارگانیک احداث می‌شود که با اجرای این طرح پایین‌ترین نقطه تبریز از نظر ارزش افزوده به نقطه تعادلی همچون شمالی‌ترین نقطه تبریز می‌رسد و ایجاد قطب گردشگری و محرومیت زدایی از جمله اهداف ساخت این پارک می‌باشد.

ریحانی از اجرای ۱۴۵ پروژه محرومیت زدایی در شمال غرب کشور توسط قرارگاه سازندگی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۱۰۳ پروژه در آذربایجان‌شرقی، ۱۵ پروژه استان قزوین، ۲۰ پروژه استان اردبیل، چهار پروژه استان مازندران و سه پروژه نیز در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

او همچنین برف‌روبی در مناطق روستایی کوهستانی، مسیرگشایی روستا‌های صعب العبور، حضور در مناطق زلزله زده، بازسازی روستاها، کمک به جهیزیه خانواده‌های نیازمند و احداث واحد‌های مسکونی مددجویی را از جمله دیگر اهداف فرهنگی موسسه عاشورا اعلام کرد و افزود: در همین راستا ۱۴ واحد مسکونی مددجویی روستایی در شهرستان‌های استان دست احداث است.

او در مورد کیفیت پروژه‌ها اظهار کرد: هر پروژه‌ای کارفرمایی و هر طرح مشاوری دارد که به عهده کارفرماست و مشاوران کارفرما در حین اجرا بر نحوه حسن انجام کار نظارت می‌کنند و هیچ کاری را خودمان کنترل نمی‌کنیم؛ علاوه بر آن در سیستم سامانه کنترل کیفیت، میزان و نتیجه پروژه‌ها قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.