رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری باز هم از وقوع تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت و از تایید نتیجه انتخابات در ایالت‌های مختلف انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا که به نظر می‌رسید خود را آماده پذیرش نتیجه انتخابات می‌کند، طی رزوهای اخیر باز هم تعدادی پیام توئیتری منتشر و در آن اعلام کرده که تقلب گسترده‌ای در انتخابات این کشور رخ داده است. 

رئیس جمهور آمریکا چندی پیش در یک پیام توئیتری آن هم با کلمات بزرگ و به طور مختصر نوشت: «انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متقلبانه‌ترین انتخابات در طول تاریخ این کشور بود».

دونالد ترامپ با فاصله کمی پیش از این پیام، در توئیت دیگری گفت: «چگونه ایالت‌ها و سیاستمداران انتخاباتی را که فساد و بی‌نظمی در آن ثبت شده تأیید می کنند؟ این هیاهوی ایالت‌های کلیدی در انتخابات است».

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته هم در پیام دیگری دیوان عالی این کشور را به خاطر عدم رسیدگی دقیق به شکایات مطرح شده در خصوص وقوع تقلب در انتخابات مورد انتقاد قرار داد. در پیام توییتری ترامپ آمده که دیوان عالی هیچ علاقه‌ای به بررسی بزرگترین تقلبی که در آمریکا رخ داده، ندارد و تمایل دیوان برای پیگیری این موضوع تقریبا در حد «صفر» است.

درخواست‌های ترامپ برای تجدید نظر و ابطال نتیجه انتخابات یکی پس از دیگری در ایالت‌های مختلف با مخالفت روبرو می‌شود. 

گفتنی است، ستاد انتخاباتی ترامپ در دادخواستی خواستار ابطال نتیجه انتخابات در ایالت‌های کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین شده است. بر اساس شمارشی آراء انجام شده، جو بایدن توانسته ۳۰۶ رأی الکترال را کسب کند و در انتخابات پیروز شود. ترامپ تاکنون نتیجه انتخابات را نپذیرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار