مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۳ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۳ آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری عامل ربایش در بازار مشترک زاهدان در کمتر از ۲۴ ساعت

عامل ربایش مرد زاهدانی در بازار مشترک این شهر که در پی یک اختلاف قبلی با شاکی و خانواده وی اقدام به ربایش وی کرده بود کمتر از ۲۴ ساعت توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان دستگیر شد.

سردار" احمد طاهری اظهار داشت: روز گذشته در پی انتشار کلپپی در فضای مجازی مبنی بر آدم ربایی در بازار مشترک زاهدان، بلافاصله ماموران پلیس امنیت عمومی استان موضوع را از همان لحظه انتشار خبر به صورت ویژه تحت بررسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان افزود: با تلاش تیم رسیدگی کننده پرونده، عامل ربایش کمتر از ۲۴ ساعت از وقوع جرم دستگیر که مشخص شد موضوع آدم ربایی نبوده و یک اختلاف قبلی متهم با شاکی و خانواده وی بوده است که تحقیقات تکمیلی پلیس از عامل دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

عاملان تیراندازی به شهروند چابهاری دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری عاملان تیراندازی به یک شهروند در پی نزاع و درگیری در شهرستان چابهار خبر داد.

سردار "احمد طاهری اظهارداشت:۲۱ آذر ماه سال جاری در پی اعلام یک مورد تیراندازی در محدوده خیابان حافظ شهرستان چابهار که منجر به مجروح شدن یک شهروند شده بود، سریعا ماموران گشت انتظامی این شهرستان به محل مورد نظر اعزام و اقدامات لازم را در جهت شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او  افزود: با بررسی‌های به عمل آمده و با عنایت به اظهارات شاکی و حاضرین در صحنه، بلافاصله ماموران انتظامی در تحقیقات گسترده خود موفق شدند عاملان این تیر اندازی را که ۲ نفر بودند را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه قبل از هرگونه اقدامی در یکی از مناطق اطراف شهرستان چابهار دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علت این تیراندازی، نزاع و درگیری متهمان با شاکی بوده، عنوان داشت: از ۲ متهم دستگیر شده یک قبضه سلاح کلاش به همراه یک تیغه خشاب با ۲۷ تیر جنگی کشف شد.

سردار طاهری در پایان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مراجع قضائی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با کسانی که بخواهند با اقدامات مجرمانه امنیت و آرامش مردم را خدشه دار کنند با قدرت و قاطعیت برخورد خواهد کرد.

کشف سرقت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیونی ریالی طلاجات شهروند زاهدانی

با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان سارق منزل و مالخران طلاجات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شهروند زاهدانی دستگیر شدند.

سردار "احمد طاهری اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل از یکی از شهروندان زاهدانی موضوع به صورت ویژه تحت پیگرد قضائی و انتظامی کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده ماموران انتظامی و اخذ اظهارات شاکی پرونده مشخص شد، سارق اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلاجات از منزل فرد مالباخته به ارزش بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان بیان داشت: کاراگاهان پلیس آگاهی به صورت شبانه روزی تحقیقات خود را برای شناسایی سارق و یا سارقان احتمالی آغاز کردند و نهایتا پس از چند روز کار اطلاعاتی و انتظامی سارق را شناسایی و او را در مخفیگاهش در یکی از مناطق شهر زاهدان دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در این پرونده ۳ نفر مالخران طلاجات مسروقه از سارق، نیز دستگیر شدند، اظهار داشت: تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی توسط متهم دستگیر شده ادامه دارد.

اجرای طرح "امنیت و آرامش ۳ " توسط پلیس سیستان و بلوچستان/ دستگیری ۳۸ سارق وکشف ۶۴ فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از اجرای طرح "امنیت و آرامش ۳ " و دستگیری ۳۸ سارق خبر داد و گفت: در این طرح پرونده ۶۴ فقره سرقت در شهر زاهدان روشن و ۱۰۲ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

سردار " احمد طاهری اظهارداشت: طرح " امنیت و آرامش ۳ "با اولویت برخورد قاطع و قانونی با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی و دستگیری سارقان توسط ماموران فرماندهی انتظامی استان و با همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضائی در شهرستان زاهدان اجرا شد.

او  خاطرنشان کرد: در این طرح که با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان زاهدان و پلیس آگاهی استان و دیگر رده‌های عملیاتی در شهرستان اجرا شد ۳۸ سارق که اقدام به سرقت‌های مسلحانه، به عنف و عادی از شهروندان کرده بودند دستگیر و ۶۴ فقره انواع سرقت به ویژه سرقت‌های مسلحانه و به عنف کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این طرح از سارقان ۲ قبضه سلاح گرم به همراه مهمات جنگی، یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و ۶ تیغه سلاح سرد کشف شد، عنوان داشت: در این رابطه ۶ دستگاه خودروی مسروقه، ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز کشف که مجموعا ۱۰۲ میلیارد ریال اموال مسروقه شامل خودرو، اثاثیه منزل، طلاجات، گوشی موبایل، وجه نقد و ... مردم و شهروندان کشف و به مالباختگان تحویل شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی از سارقان دستگیر شده ادامه دارد، خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه با حداکثر توان ادامه خواهد داد و با مجرمان برخورد قاطع و سخت خواهد داشت.

واژگونی نیسان یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت

واژگونی یک دستگاه خودروی نیسان در شهرستان" خاش" یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ " ابراهیم کوچکزایی " فرمانده انتظامی شهرستان خاش  گفت: روز گذشته یک فقره واژگونی خودرو در محور "خاش به سراوان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش و بلافاصله عوامل انتظامی به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های ماموران کلانتری ۱۲ مشخص شد یک دستگاه نیسان آبی رنگ با ۲ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده است.

سرهنگ کوچکزایی عنوان کرد: در این حادثه راننده و سرنشین خودرو مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان رازی سراوان منتقل که سرنشین خودرو به علت شدت جراحات وارده فوت کرد.

وی تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه حادثه را بی توجهی راننده به جلو اعلام کرده است.

دستگیری سارقان حرفه‌ای سیم برق با ۶ فقره سرقت در فنوج

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد گرجی تبار افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان فنوج، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

او  در ادامه افزود: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با انجام یک سری اقدامات تخصصی و جمع آوری سرنخ‌های موجود ۲ سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج تصریح کرد در بازرسی از مخفیگاه متهامان بیش از ۲۰۰ متر سیم مسی مسروقه کشف شد.

سرهنگ گرجی تبار بیان داشت: متهمان که پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در بازجویی‌های تکمیلی به ۶ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فنوج در پایان با بیان اینکه سرقت سیم برق خسارت‌های جبران ناپذیری را به زیر ساخت‌ها و اموال عمومی وارد می‌کند از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق موبایل قاپ با ۵ فقره سرقت درچابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری یک سارق حرفه‌ای موبایل قاپ با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل قاپی در سطح شهرستان چابهار، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران تجسس کلانتری ۱۱ این شهرستان پس از تجزیه و تحلیل سرقت‌های انجام شده و انجام اقدامات فنی و پلیسی، یک سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی چابهار تصریح کرد: متهم ۳۶ ساله متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به بزه ارتکابی اعتراف و در بازجویی‌های تکمیلی پلیس به ۵ فقره سرقت موبایل در سطح شهر چابهاراعتراف کرد.
سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام نمایند، تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انهدام باند ۴ نفره سارقان مسلح توسط پلیس زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از انهدام باند سارقان مسلح و کشف ۵ فقره سرقت دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ " احمدثمره حسینی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان در شهرستان زابل مبنی بر زورگیری توسط چهار فرد ناشناس، با سر وصورت پوشیده در حاشیه خیابان‌های خلوت که باتهدید سلاح شکاری وچاقو، وجه نقد و تلفن همراه آن‌ها را به سرقت برده وبا استفاده ازیک موتورسیکلت متواری شده بودند، بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان، بررسی موضوع را آغاز کردند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از چند روز اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی ۴ سارق شدند که پس از هماهنگی قضائی به مخفیگاه آنان اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه هر ۴ متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی زابل عنوان داشت: متهمان که بین ۱۷ تا ۲۳ سال سن داشتند در بازجویی‌های تخصصی و در مواجهه با ادله جرم، به ناچار لب به اعتراف گشودند و اعلام داشتند، سرقت‌ها را با تهدید سلاح شکاری و چاقو وبا استفاده ازیک موتورسیکلت انجام می‌دادند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی به ۵ فقره سرقت و زورگیری موبایل و وجه نقد از شهروندان اعتراف کردندکه پس از تشکیل پرونده جهت سیرمراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام انتظامی در پایان با قدردانی ازهمکاری شهروندان، آمادگی پلیس را جهت دریافت اخبار واطلاعات در این خصوص وبرخورد قاطعانه با افراد مخل نظم وامنیت وقانون شکن اعلام داشته و خاطر نشان کرد: هرگونه مورد مشکوکی دراین زمینه را می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۰ با نیروی انتظامی درمیان بگذارند.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۵ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: ماموران پاسگاه "کچو" این شهرستان روز گذشته هنگام گشت زنی هدفمند در خیابان مکران شهرستان چابهار به فردی که در حال قطع کابل برق یک ساختمان بود مشکوک شدند.

او گفت: متهم ۳۶ ساله با مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به پاسگاه منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به پاسگاه چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۵ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان معترف شد.

سرهنگ "کیخائی مقدم" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۴ شکارچی غیر مجاز در شهرستان زابل

فرمانده انتظامی شهرستان"زابل" از دستگیری ۴ شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"احمد ثمره حسینی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حضور شکارچیان غیر مجاز در مناطق حفاظت شده شهرستان زابل، بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس امنیت عمومی این شهرستان جهت بررسی موضوع به محل مورد نظراعزام که به یک خودرو پیکان وانت مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی پس ازشناسایی این افراد وجمع آوری ادله ومستندات کافی در این خصوص با هماهنگی مقام قضائی ۴ شکارچی غیرمجاز را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان ۲ طوقه پرنده کمیاب و تحت حمایت محیط زیست از نوع" دراج"ویک عدد خرگوش صحرایی به همراه ۴ قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز کشف کردند.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی" با اشاره به دستگیری ۴ متهم و توقیف یک دستگاه خودرو در این رابطه، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان ضمن اشاره به اینکه محافظت و حراست از محیط زیست و حیات وحش از از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: برخورد پلیس با شکارچیان غیر مجاز جدی و قاطع است.

کشف ۲۲ هزار لیتر روغن موتور قاچاق در "زاهدان"

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه تریلی کشنده حامل ۲۲ هزار لیتر روغن موتور قاچاق در "زاهدان" خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم گفت: روز گذشته مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در ایستگاه بازرسی "کوله سنگی" در محور "زاهدان-زابل" به یک دستگاه تریلی کشنده مشکوک شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مأموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۲ هزار لیتر روغن موتور خارجی قاچاق با مارک "الف" را کشف کردند، تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به توقیف خودروی تریلی، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار