جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع کرونا از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گفت: هر چند در شرایط نارنجی هستیم، اما اگر دستورالعمل ها‌ی بهداشتی رعایت نشود وارد وضعیت قرمز خواهیم شد و در این وضعیت مدیریت و هماهنگی سخت‌تر می‌شود.

او افزود: بازار، شبکه تاکسیرانی و کارخانه‌ها کانون انتشار ویروس کرونا هستند که باید با مراقبت بیشتر این مکان‌ها را کنترل کرد.
جانشین ستاد مقابله با کرونا استان از خانواده‌ها خواست به تهویه منازل و ساختمان‌ها اهمیت دهند و هر چند ساعت با بازکردن در و پنجره‌ها به جریان یافتن هوا کمک کنند.

حبیبی افزود: تحویل کپسول اکسیژن به بیماران در منازل مهم است، اما چگونگی استفاده را هم باید با کمک بخش خصوصی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی آموزش داد تا استفاده از دستگاه در خانه‌ها آسان شود.

او با بیان اینکه در وضعیت نارنجی تردد شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است، گفت: کماکان ورود خودرو‌هایی با پلاک غیر بومی به شهر‌های نارنجی هم ممنوع است.

جانشین ستاد کرونای استان یادآورشد: محدودیت تردد را در همه استان تا شب یلدا باید اجرایی کرد لذا در استان قزوین هم تردد شبانه بین شهری تا شب یلدا از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع خواهد بود.

حبیبی اضافه کرد: در وضعیت نارنجی دو سوم کارمندان در محل اداره حضور پیدا می‌کنند و یک سوم دورکاری دارند و جلسات در فضا‌های سربسته با حداکثر ۲۰ نفر مجاز و دانشگاهها، مدارس، حوزه‌های علمیه و نماز‌های جمعه همچنان تعطیل است.
جانشین ستاد کرونای استان گفت: اصناف مشاغل ۳ و ۴ تعطیل و گروه یک و دو مجاز به فعالیت هستند و در حال حاضر با این وضعیت بیشتر بازار فعال شده است لذا به کنترل نیاز جدی داریم.
وی اظهارداشت: تعیین ساعات کار اصناف با اتحادیه و اتاق اصناف قزوین است و امیدواریم به دلیل فصل سرما ساعات آن کاهش یابد.

حبیبی درباره ضرورت تامین فیبر نوری منطقه طارم، پیگیری امور مالیاتی اصناف و تداوم فروش ماسک و مواد بهداشتی هم نکاتی را یادآورشد و گفت: مسابقات لیگ برتر بدون تماشاگر و با رعایت دستورالعمل‌ها مجاز است و سایر رقابت‌ها با مصوبه ستاد مجاز به فعالیت خواهند بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار