مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ زن جوان کبودرآهنگی بر اثر برق گرفتگی خبر داد.

مرگ زن جوان کبودرآهنگی بر اثر برق‌گرفتگیآرتین کمالی مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در خصوص این حادثه گفت: روز گذشته زنی ۲۸ ساله که قصد استحمام در منزل شخصی خود را داشت به علت نقص در سیم کشی ساختمان دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

او با بیان اینکه به گفته بستگان در ماه‌های اخیر نیز چندین بار برق گرفتگی در حمام اتفاق افتاده و تعمیر کار اقدامات لازم را انجام داده است گفت:، اما این مشکل فنی به صورت اساسی برطرف نشده است.

کمالی با اعلام اینکه درهفت ماهه امسال ۵ نفر در استان همدان  بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ نفر بوده است.

این مسئول قضایی ادامه داد: سالانه مواردی از مرگ در اثر برق گرفتگی رخ می‌دهد و برق گرفتگی زمانی ایجاد می‌شود که بدن به نحوی قسمتی از مدار الکتریکی را تشکیل دهد که در نتیجه آن طیف وسیعی از علائم ایجاد می‌گردد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: برق گرفتگی می‌تواند باعث بروز عوارضی نظیر فلج، سنکوپ، انواع شکستگی‌های استخوانی، عوارض ناشی از پرتاب شدن و در نهایت مرگ شود.

او گفت: برای پیشگیری از برق گرفتگی توجه به برخی نکات ایمنی از جمله اطمینان از صحت کارآیی وسایل برقی و توجه به ایمنی مناطق پرخطر نظیر حمام ضروری است
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.