بروز سیلاب ۱۷ و ۱۸ آذرماه ۹۹ برخی از شبکه‌های آب روستایی در مناطق مختلف استان فارس را دچار خسارت و زیان کرد که با ترمیم شبکه های آبرسانی جریان آب آشامیدنی در این روستاها دوباره به راه افتاد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیلاب‌های ۱۷ و ۱۸ آذرماه به شبکه‌های آب روستایی در شهرستان‌های بیضا، خرم بید، مرودشت و کوهچنار زیان‌هایی بر جای گذاشت.

دلاور نوروزی مدیر امور آبفا شهرستان بیضا، گفت: اقدامات جهادی، عملیات بازسازی خط انتقال آبرسانی به ۳۳ مجموعه  روستایی بیضا در بارندگی‌های اخیر به شدت تخریب شده بود که طی کمترین زمان ممکن بازسازی و روند آبرسانی به روال عادی بازگشت.

او، بیان کرد: خط انتقال ۲۰۰ میلیمتری این مجموعه آبرسانی که در بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل شدید در رودخانه‌ دشمن زیاری به شدت تخریب شده بود که با فعالیت شبانه روزی و جهادی  ترمیم شد.

نوروزی، تصریح کرد: در این عملیات بازسازی که در رودخانه دشمن زیاری و محلی بسیار ناهموار انجام شد، لوله‌های پلی اتیلن آسیب دیده که در این حادثه با لوله‌های ۲۰۰ میلیمتری فولادی جایگزین شده و با بتن ریزی مناسب و ایجاد حمایت از خط انتقال در برابر حوادث مشابه  محکم شد.

مدیر امور آبفای شهرستان بیضا با اشاره به این موضوع که ما خدمت رسانی به مناطق محروم را در اولویت کار خود قرار داده‌ایم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد،ادامه داد: در تلاشی جهادی این خط انتقال در حداقل زمان ترمیم شد و عملیات آبرسانی به روستا‌های تحت پوشش مجموعه که شامل یک هزار و ۶۰۰ مشترک با جمعیتی بالغ بر هشت هزار نفر است که به روال عادی بازگشت.

ترمیم خط انتقال آبرسانی شهر قادرآباد

غلامحسین شبان رئیس اداره آبفای قادرآباد شهرستان خرم بید نیز افزود: بازسازی و ترمیم خط انتقال آبرسانی شهید عزیزی این شهر که در بارندگی‌های اخیر تخریب و از مدار بهره برداری خارج شده بود، مرمت و روند آبرسانی به شهروندان به حالت معمول بازگشت.

او، اضافه کرد: بارندگی‌های اخیر و سیل‌های ناشی از آن، نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان به تأسیسات آبرسانی قادرآباد خسارت وارد کرد.

بخشی از شبکه فاضلاب شهر مرودشت ترمیم شد

شبکه فاضلاب شهر مرودشت که در حوادث اخیر دچار خسارت شده بود نیز بازسازی و روند بهره برداری از این شبکه به حالت عادی بازگشت.

روابط عمومی شرکت آبفای استان فارس اعلام کرد، شبکه ۵۰۰ میلیمتری بتنی فاضلاب شهر مرودشت در عمق ۵ متری زمین باز سازی شد.

به همین منظور واحد بهره برداری فاضلاب امور آبفا شهرستان مرودشت به منظور ارتقا سطح کیفی خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری این امور،۳ کیلومتر از شبکه مذکور و کوچه‌های متصل به آن در خیابان ۶۰ متری را علاوه بر ترمیم و استحکام بخشی، مورد شستشو و تخلیه‌و لایروبی سراسری قرار داد.

ترمیم خط انتقال آبرسانی به شهر نودان و روستای چکک

همچنین شهرام اژدری رئیس اداره آبفای نودان شهرستان کوه چنار با تاکید بر بازسازی خط انتقال آب چاه‌های چشمه رنجان شهر نودان ، گفت: با تلاش گروه بهره برداری آب شرکت آبفا فارس خط انتقال آب چاه‌های چشمه رنجان شهر نودان بازسازی و ترمیم شد.

او، بیان کرد: بازسازی، مرمت و استحکام بخشی خط انتقال آب چاه‌های چشمه رنجان شهر نودان به مخزن ۲۵۰۰ متر مکعبی این شهر و ۸۰ متر از خط انتقال آب فلزی ۲۵۰ میلیمتری چاه‌های چشمه رنجان شهر نودان که در بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل ناشی از آن، تخریب شده بود، انجام شد و روند آبرسانی به شهروندان نودان و روستای چکک به روال عادی بازگشت.

اژدری، تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر و سیل‌های ناشی از آن، به تاسیسات آبرسانی شهر نودان و روستا‌های تحت پوشش خسارت قابل توجهی وارد کرد که انتظار می رود با همکاری مسئولان و تخصیص اعتبار لازم، روند بازسازی تاسیسات آسیب دیده و جاده‌های دسترسی در دستور کار قرار گیرد.

شهرستان‌های بیضا و کوهچنار در فاصله‌های ۶۵ کیلومتری و ۱۴۴ کیلومتری شمال غرب و غرب و شهرستان‌های مرودشت و خرم بید در فاصله‌های ۴۵ کیلومتری و ۱۴۴ کیلومتری شمال شیراز قرار دارند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.