جهانپور گفت: کمبود نیروی متخصص در کادر درمان خراسان جنوبی یکی از دغدغه‌های وزارت بهداشت است که برای رفع آن تلاش های زیادی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جهانپور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رفع مشکلات و محرومیت‌های مردم در حوزه بهداشت و درمان به خصوص در خراسان جنوبی جزو اهداف مهم ما است، گفت: یکی اهداف و دستاورد‌های سفر وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی در این استان مرزی است.

او افزود: کمبود نیروی متخصص در کادر درمان استان یکی از دغدغه‌های ما است و در زمینه رفع این مشکل تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

جهانپور ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با دارا بودن بیش از ۹ رشته تخصصی زمینه را برای تربیت کادر درمانی متخصص فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید


مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در زمینه جذب و استخدام نیروی انسانی و هیئت علمی اقدامات و حمایت‌هایی را هم در مرکز استان و هم شهرستان‌ها انجام خواهیم داد تا مشکلات کمتری را در حوزه نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص داشته باشیم.

تولید واکسن داخلی کرونا به کجا رسید؟

جهانپور مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: با برنامه‌های وزارت بهداشت، نظام سلامت و دولت استراتژی‌های تولید واکسن ساخت داخل طراحی شده است.

او افزود: پیش بینی می‌شود واکسن ایرانی مهار کرونا تا بهار ۱۴۰۰ به بازار بیاید.

جهانپور بیان کرد: مطالعات دارویی چه در زمینه دارو‌های گیاهی و چه در زمینه دارو‌های شیمیایی تحت نظارت سازمان غذا و دارو انجام می‌شود و بعد از اخذ مجوز‌های مربوطه طبق ضوابط و مقرارت به مرحله تولید می‌رسد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تاکنون فقط ۴ محصول کمکی برای بهبود روند درمان کرونا توانسته اند مجوز‌های لازم را اخذ کنند.

انتهای پیام/ ر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.