رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت:برای حفظ سلامتی افراد مسن و سالمندان پرهیز از دور همی شب یلدا ضروری است.

سالمندان در معرض خطر شب یلدای کروناییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منوچهر کرمی رئیس مرکز بهداشت استان همدان گفت: بیش از ۸۰ درصد مرگ و میر بیماران کرونایی مربوط به سالمندان است .

او در ادامه با اشاره به اینکه شاهد روند  نزولی آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا  در بیمارستان ها هستیم افزود: نباید از شیوع بیشتر این ویروس غفلت کرد و هر گونه عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی منجر به بروز موج جدیدی از بیماری کرونا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن شب یلدا، مردم از حضور در بازار و مراکز خرید و مکان ها ی پر تردد هم خودداری کنند و با خرید های اینترنتی از شیوع بیماری کرونا پیشگیری کنند.

کرمی با بیان به اینکه شب یلدا شبی برای ادای احترام به بزرگان و دانستن قدر و ارزش یکدیگر است گفت:با توجه شرایط بحرانی بیماری کرونا باید حفاظت از گروه های آسیب پذیربه ویژه سالمندان  را مد نظر داشته باشیم و از برگزاری دور همی شب یلدا خودداری کنیم.

کرمی بیان کرد:در شب یلدای  امسال دید و بازدید از نزدیکان و خویشاوندان  را به صورت برخط (آنلاین) و تماس تصویری با بزرگترها برگزار کنیم تا سلامتی آن ها به خطر نیفتد .

او در ادامه یادآور شد:در حال حاضر با همکاری خوب مردم در زمینه اعمال محدودیت ها، استان از وضعیت قرمز کرونایی به نارنجی تبدیل شده است و هرگونه تغییر رفتار مردم می تواند وضعیت بیماری را به حالت قرمز در بیاورد.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.