معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به کاهش موارد ابتلا، بستری و فوت براثر بیماری کرونا، نسبت به سه هفته گذشته، گفت: اگر به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند نباشیم، شاهد موج چهارم کرونا در زمستان خواهیم بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قهرمان بمانا گفت: علی‌رغم اینکه شاهد کاهش تعداد موارد بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا هستیم، اما احتمال آغاز موج چهارم کرونا در زمستان وجود دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: اگر مردم به لزوم پرهیز از رفتار‌های پرخطر و ممنوع شامل برگزاری و شرکت در هرگونه دورهمی، تجمع و تردد بدون فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نکنند، انتظار شیوع کرونا در همه سطوح جامعه وجود دارد.

او ضمن تاکید بر لزوم تداوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ادامه داد: تا زمانی که راه حل مطمئنی برای کنترل ویروس کرونا یافت نشود باید همچنان به دستورالعمل‌های بهداشتی پایبند بمانیم.

بمانا با اشاره به اینکه با سردتر شدن هوا خطر شیوع و ابتلای این بیماری نیز افزایش می‌یابد، افزود: کمترین بی توجهی سبب می‌شود تا در دی یا بهمن ماه با فاجعه دیگری بسیار عمیق‌تر از پاییز روبرو شویم.

وی ادامه داد: هرچند هنوز با آمار زیاد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه هستیم، اما خروج جهرم از وضعیت قرمز و کاهش اندک ورودی بیمارستان پیمانیه نسبت به ۳ هفته اخیر نشان از رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط مردم است و همشهریان عزیز می‌توانند نتیجه رعایت‌ها را با چشمان خود مشاهده کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: محدودیت‌های کرونایی همچنان ادامه دارد، اما با توجه به شرایط خاص تغییر می‌کند؛ ولی ما امیدواریم همشهریان گرامی همچنان با پایبندی به دستورالعمل‌ها به کادر خسته، اما متعهد و استوار شهرمان کمک کرده و خود و عزیزانشان را در برابر ابتلای به این بیماری مهلک و خطرناک مصون بدارند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار