رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، از کاهش ۴۰ درصدی آمار بیماران بستری در مراکز درمانی نسبت به ۳ هفته گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ضمن نوید روند کاهشی بیماری کرونا، از کاهش ۴۰ درصدی آمار بیماران بستری در مراکز درمانی نسبت به سه هفته گذشته خبر داد.

او افزود: با توجه به رسیدن آمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها تا مرز ۴۰۰ نفر و پر شدن ظرفیت بخش‌های‌ای سی یو از بیماران بدحال مبتلا به کرونا با اعمال محدودیت‌ها و همراهی خوب مردم ظرف دو تا سه هفته گذشته روند شیوع بیماری کاهشی بوده است.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: اگر چه عامل بیماری کرونا ویروس است، اما عامل انتشار این بیماری افراد هستند و آنچه در دنیا و کشور برآورد شد، تشدید انتشار بیماری در دورهمی‌های کوچک و فامیلی است که این عامل در استان پررنگتر بوده و حدودا ۷۰ درصد عامل انتقال کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

او ادامه داد: مردم همراهی خوبی در خودداری از برگزاری گردهمایی‌های خانوادگی و دوستانه و برگزاری مجالس جشن و ترحیم داشته اند، اما عمده نگرانی سیستم بهداشت و درمان در حال حاضر با توجه به سیر کاهنده بیماری کرونا، مراسم سنتی و ملی شب یلدا است که با توجه جمع شدن افراد در منزل بزرگ تر‌های فامیل این امر تهدیدی جدی برای شدت گرفتن شیوع بیماری است.

شیرانی با بیان اینکه، امسال شب یلدا مصادف با روز پرستار است، لذا به احترام ۱۰ ماه تلاش مجدانه و فداکارانه این عزیزان انتظار می‌رود، آئین شب یلدا تلفنی و از طریق مجازی برگزار شود.

او همچنین متذکر شد، باید توجه داشت روند کاهشی شیب منحنی شیوع کووید ۱۹ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌ها و به آهستگی انجام، اما شدت گرفتن شیوع بیماری در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها بسیار ناگهانی است.

شیرانی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به سردی هوا و بسته بودن فضاها، برگزاری تجمعات می‌تواند روند کنترل بیماری را سخت نماید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار