رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: در راستای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری باید طرح جامع سرمایه‌گذاری تدوین و موانع موجود احصاء شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه مدیریت سرمایه‌گذاری شهرداری یک واحد تاثیرگذار در ایجاد درآمد پایدار است، اظهار داشت: واحد سرمایه‌گذاری باید به‌روز بوده و موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری که در شهرداری وجود دارد شناسایی، احصاء و رفع شوند.

او با بیان اینکه تعریف درآمد پایدار برای شهرداری‌ها کار سختی است، افزود: جذب سرمایه‌گذار و انجام طرح‌های سرمایه‌گذاری نیاز به فکر و ایده جدید دارد و باید بستر و شرایط برای حضور سرمایه‌گذار فراهم و بسته‌های حمایتی پیش‌بینی شود.


بیشتر بخوانید


رئیسی بیان کرد: با شرایط موجود دریافت عوارض و جریمه برای درآمد‌های شهرداری پاسخگو نیست بنابراین باید علاوه‌بر جذب سرمایه‌گذار، برون‌سپاری را در شهرداری فعال و شهرداری چابک‌سازی شود و این نظارت‌ها برعهده شهرداری باشد.

او با بیان اینکه پارامتر‌های سرمایه‌گذاری باید احصاء شود، ادامه داد: برخی شهرداری‌ها متاسفانه سرمایه‌گذار را رقیب خود می‌دانند و در جذب آن مانع‌تراشی می‌کنند در صورتی که شهرداری‌ها باید علاوه‌بر جذب سرمایه‌گذار باید از ظرفیت دانشگاه‌ها بهره‌مند و در کنار آن از علم و فناوری روز هم استفاده کنند.

رئیسی با بیان اینکه طرح جامع سرمایه‌گذاری باید تهیه و تدوین شود، گفت: با این طرح جامع باید سرمایه‌گذاری پایدار را ترویج دهیم و از حضور یک مشاور برای اجرای طرح‌ها بهره‌مند شویم.

او خاطرنشان کرد: تاکنون شهرداری نقش خود را در زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری پایدار به خوبی ایفا نکرده، بنابراین می‌طلبد در بحث خیرین شهرساز و جذب سرمایه‌گذار به صورت جدی ورود پیدا کند.

رئیسی با اشاره به مشکلات مسیل‌های منظریه گفت: راه و شهرسازی باید نسبت به آماده‌سازی منظریه به ویژه در بحث مسیل و هدایت آب‌ها اقدامات لازم را انجام دهد تا در فصل زمستان مردم با مشکل مواجه نشوند.

او با اشاره به نامگذاری معابر افزود: مردم از عدم نامگذاری معابر و چهارراه‌ها ناراضی هستند بنابراین در کمیته نامگذاری باید معابر و چهارراه‌ها نامگذاری و تابلو‌ها نصب شود تا معابر از اسامی سنتی خارج شوند.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با اشاره به مشکل پارکینگ در شهر بیان کرد: دستورالعمل‌ها و جریمه‌ها در بحث پارکینگ بازدارنده از تخلف نمی‌باشد، بنابراین باید مالک ملزم شود اگر پارکینگ را تغییر کاربری و به تجاری یا مسکونی تبدیل کرده است نوع کاربری بازگشت شود و اگر پارکینگ پیش‌بینی نشده طبق قانون در شعاع ۵۰ الی ۷۰ متری ملک پارکینگ تامین کند.

او با بیان اینکه در برخورد با متخلفان ساختمانی همه باید یکسان دیده شوند و عدالت در برخورد‌ها اجرا شود، گفت: در بحث جرایم و برخورد با متخلفان مجموعه مدیریت شهری نباید وارد حواشی شود و باید برای هماهنگی بیشتر جلسات مستمر بین اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ برگزار و از سلیقه‌ای عمل کردن پرهیز شود.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به مشکلات کمبود پارکینگ خاطرنشان کرد: تعریف و تامین پارکینگ در ساختمان باید با نظر کارشناسی به شهرداری اعلام شود و جرایم متخلفان به درستی اعمال شود.

علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهرکرد در ادامه گفت: در برخورد با متخلفان پارکینگ، شهرداری باید برابر قانون عمل کند و کمسیون ماده ۱۰۰ نمی‌تواند تفویض اختیار کند.

او گفت: وظیفه ما پشتیبانی از مردم است و شهرداری باید مشکلات مردم را از مجاری قانونی و در اسرع وقت حل کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار