سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان پس از ۳ هفته تعویق از فردا در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سی و دومین جشنواره تئاتر گیلان پس از سه هفته تعویق به دلیل محدودیت‌های کرونایی، از دوشنبه ۲۴ تا چهارشنبه ۲۶ آذر ماه بدون حضور تماشاگر و تنها با حضور تعداد محدودی از اعضای گروه‌های شرکت کننده برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه امکان تماشای آنلاین اجرا‌های این جشنواره نیز فراهم شده است، افزود: در این دوره از جشنواره ۹ اثر نمایشی (روزانه سه اجرا) در ۲ نوبت صبح و عصر در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء رشت اجرا می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان اظهار داشت "تذکره سپید بانو و غلام سیاه" به نویسندگی پوریا پرتو و کارگردانی مجید پتکی (رشت)، "کورتراژیک" کاری از مهرنوش ثابت‌نیا (رشت) و "یک شب دیگر هم بمان سیلیویا" به نویسندگی چیستا یثربی و کارگردانی محمدرضا حسین زاده (بندر انزلی) ۳ اجرای روز نخست این جشنواره هستند.

فاضلی ادامه داد: "خواب‌های شیشه‌ای" کاری از رضا عباسی (فومن)، "نگاتیو" به نویسندگی مهرداد هنرمند و کارگردانی مهرداد بخشی (رشت) و "لبخند باشکوه آقای گیل" نوشته زنده یاد اکبر رادی به کارگردانی سپیده صدری (رشت) در روز دوم و "کاپوچینوی ایرلندی" به نویسندگی ایوب آقاخانی و کارگردانی حمیدرضا شعبانی (لاهیجان)، "پلی از جنس شیشه" به نویسندگی نگار نادری و کارگردانی مصطفی خوش‌نشین (آستانه اشرفیه) و "بریده‌ها" به نویسندگی نوید ایزدیار و کارگردانی رضا فتوت‌خواه (رشت) در روز پایانی جشنواره به‌روی صحنه خواهند رفت.

او با بیان اینکه نمایش‌های ۹گانه جشنواره سی و دوم در سالن‌های وارش، رحمدل و نارون به‌روی صحنه می‌روند، گفت: سانس صبح ساعت ۱۰ و سانس‌های عصر ساعت‌های ۱۴ و ۱۶ اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: پخش زنده اجرا‌های جشنواره امسال به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا از تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و همچنین نشانی اینترنتی https://www.aparat.com/gilan.farhang.gov.ir/live برای عموم مردم و علاقه‌مندان قابل مشاهده است.

فاضلی همچنین از برگزاری مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره استانی تئاتر گیلان، ساعت ۲۰ روز چهارشنبه (۲۶ آذرماه) در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء رشت خبر داد و گفت: همزمان با این مراسم، اختتامیه سومین دوره جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری استان گیلان با محوریت بزرگداشت استاد "حبیب پوریوسفی" نیز برگزار خواهد شد.

سی و دومین جشنواره تئاتر گیلان قرار بود از اول لغایت چهارم آذر ماه برگزار شود که به‌دلیل وضعیت قرمز کرونایی شهر رشت و محدودیت‌های اعمال شده، سه هفته به تعویق افتاد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.