مرگبارترین روز کرونایی در آمریکا: بیش از ۳۳۰۰ نفر جان باختند

آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته شاهد یکی دیگر از مرگبارترین روز‌های کرونایی خود بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، آمریکا روز جمعه، مرگبارترین روز کرونایی خود را از آغاز این همه گیری به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، آمریکا روز جمعه مرگ ۳ هزار ۳۰۹ نفر را بر اثر کرونا به ثبت رساند که بیشترین آمار مرگ و میر ظرف یک روز، از زمان آغاز همه گیری کرونا به حساب می‌آید. این در حالی است رسانه‌های خبری اعلام کردند مقامات آمریکا مجوز استفاده از واکسن فایزر را صادر کرده اند و انتظار می‌رود ظرف روز‌های آتی، استفاده از آن آغاز شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری این واکسن را که بوسیله شرکت آمریکایی فایزر و با همکاری شرکت آلمانی «بایون تک» ساخته شده، صادر کرد. این واکسن در آخرین مرحله آزمایشی خود، ۹۵ درصد مؤثر بوده است و می‌توان آن را برای افراد ۱۶ سال به بالا تزریق کرد.

انتظار می‌رود کارکنان بهداشتی و افراد مسن و سالخورده در مراکز مراقبتی، دریافت کنندگان اصلی نخستین دور توزیع ۲.۹ میلیون دوز از این واکسن باشند.

دکتر «استفن هان» کمیساریای سازمان غذا و داروی آمریکا امروز شنبه صبح در کنفرانسی مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزار شد، بار دیگر به مردم آمریکا اطمینان داد که این واکسن ایمن است و پزشکان آماده بررسی موارد آلرژیک شدید در این خصوص هستند.

گفتنی است پیشتر نیز رسانه‌های خبر اعلام کرده بودند رکورد بالاترین میزان کشته شدن شهروندان آمریکایی ظرف یک روز که قبل از این به واقعه ۱۱ سپتامبر تعلق داشت، روز چهارشنبه شکسته شد. طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، دست کم ۳ هزار و ۱۲۴ نفر روز چهاشنبه بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

تا کنون بیش از ۷۱ میلیون و ۶۹۳ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از یک میلیون و ۵۰۶ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار