رئیس جمهور روسیه بر اهمیت همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا با پروژه چینی «کمربند و جاده» تاکید کرد و آن را گام جدیدی در مسیر یکپارچگی اقتصادی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر اهمیت همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا با پروژه چینی «کمربند و جاده» تاکید کرد.

پوتین در نشست شورای اقتصادی عالی اوراسیا اعلام کرد: ما اساسا درباره پیوند دادن فعالیت‌های اوراسیا با ابتکار معروف کمربند و جاده که چین ارائه کرده است، گفتگو می‌کنیم.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد توافقنامه اولیه‌ای که دهم نوامبر امسال شورای سران سازمان همکاری شانگ‌های و کمیسیون اقتصادی اروپا امضا کرد می‌تواند گام جدیدی در مسیر یکپارچگی اقتصادی هر چه بیشتر منطقه اوراسیا باشد. پوتین تصریح کرد توسعه روند وحدت در جامعه اقتصادی اوراسیا توجه برخی کشور‌های خارجی را نیز جلب کرده است. در حال حاضر جامعه اقتصادی اوراسیا با برخی قدرت‌های اقتصادی مثل چین و هند توافق همکاری به اجرا گذاشته است.

پوتین افزود اولین دور مذاکرات درباره تجارت آزاد با هند در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

کرملین نیز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد بسیار مهم است که اتحادیه اقتصادی اوراسیا بتواند همکاری‌های خود را با دیگر کشور‌ها و سازمان‌های وحدت منطقه‌ای تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار