رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری ۲ سارق و کشف ۱۰۰ فقره سرقت خبر داد.

اعتراف ۲ سارق به ۱۰۰ فقره زورگیریبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: بیستم مهرماه خانمی ۲۸ ساله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اعلام کرد، در حال پیاده شدن از خودرو بودم که راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید رنگ به من نزدیک شدند و ترک نشین آن که جوانی حدودا ۳۰ ساله بود با مشت به صورتم زد و گوشی تلفن همراهم را سرقت کرد و از محل گریختند.

وی بیان کرد: پرونده با دستور قضایی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با کیف قاپی پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان در گام اول تحقیقات پلیسی موفق شدند، شماره پلاک موتورسیکلت و چهره یکی از سارقان را شناسایی کنند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران عنوان کرد: با استعلام شماره پلاک موتورسیکلت مشخص شد، پلاک متعلق به یک نمایندگی موتورسیکلت در حوالی خیابان هفده شهریور است.

وی افزود: با حضور کارآگاهان در نمایندگی، مالک فروشگاه اعلام کرد، موتورسیکلت را دو ماه قبل به شخصی به نام "اسماعیل" ساکن خیابان مولوی فروخته و خریدار به علت بدهی تاکنون برای تنظیم سند مراجعه نکرده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی، شاکی با مشاهده چهره سارق اظهار کرد: همین فرد ترک نشین موتورسیکلت بود، افزود: در رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد "اسماعیل" از سارقان سابقه دار با ۱۴ فقره سابقه کیفری است و در ۶ ماه گذشته با تشکیل باندی دو نفره در محدوده جنوب شرق تهران موبایل قاپی می‌کند.

سرهنگ کنجوریان ابراز کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی‌های قضایی، اولین متهم پرونده پس از چند شبانه روز تلاش بی وقفه در بیست و هشتم آبان ماه امسال در یک عملیات پلیسی در مخفیگاهش دستگیر شد و موتورسیکلتی که متهم در سرقت‌ها استفاده می‌کرد، توقیف شد و به پارکینگ انتقال یافت.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه اسماعیل در بازجویی‌های پلیسی پس از مواجهه با شاکیان و ارائه عکس و فیلم‌های به دست آمده از صحنه سرقت به جرم ارتکابی اعتراف کرد، افزود: متهم اظهار کرد، ۶ ماه قبل با شخصی به نام "بختیار" در محدوه "افسریه" آشنا شدم و با تشکیل باند ۲ نفره تاکنون ۱۰۰ فقره تلفن همراه سرقت کرده است.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه با شناسایی مخفیگاه دومین متهم پرونده، وی نیز در دوم آذر ماه جاری دستگیر شد، افزود: متهمان اظهار کردند، گوشی‌های مسروقه را در خیابان "مولوی" به افراد عبوری فروخته و پول به دست آمده را صرف تأمین مصرف مواد مخدر کرده اند.

وی در پایان گفت: تا کنون ۸۰ تن از مال باختگان شناسایی و متهمان با صدور قرار تأمین مناسب برای کشف جزئیات پرونده در اختیار این پایگاه قرار دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.