دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان هزار و ۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سردار علی آزادی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان یک هزار و و ۴۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۷ درصد بیشتر است.

او اظهار داشت: ۸۱ درصد مواد مخدر کشف شده در استان در این مدت تریاک، ۶ درصد حشیش و گل، گراس و شیشه هر کدام یک درصد و بقیه مربوط به دیگر مواد مخدر است.

سردار آزادی با بیان اینکه امسال ۴۸ هزار و ۸۵۲ بوته شاه‌دانه نیز کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سه هزار برابر شده است، اضافه کرد: در همین مدت ۲ هزار و ۴۵۲ نفر (۹۸ درصد مرد و ۲ درصد زن) در رابطه با عرضه و فروش مواد مخدر دستگیر شدند و ۱۱۸ خودرو نیز توقیف شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، میزان دستگیرشدگان را براساس رده سنی ۱۵ تا ۲۰ ساله چهار درصد اعلام کرد و یادآور شد: ۴۸ درصد دستگیرشدگان هم بین ۲۰ تا ۳۵ سال و ۲۶ درصد آنان نیز در رده سنی ۳۵ تا ۴۵ سال بوده‌اند.

سردار آزادی با اشاره به اینکه ۲۳ درصد دستگیرشدگان مربوط به توزیع و مصرف شیشه بوده است، اضافه کرد: در مجموع امسال تاکنون ۶۰۹ معتاد متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شدند که هفت نفر آنان زن بوده و بیشترین آمار هم مربوط به شهر سنندج و کمترین آمار مربوط به سروآباد است.

او به ارزیابی دستگیرشدگان عرضه مواد مخدر از لحاظ شغل و حرفه پرداخت و گفت: ۴۲ درصد دستگیرشدگان شغل کاذب داشته یا بیکار دارند، ۱۹ درصد کارگر ساده، هفت درصد کشاورز، ۲۲ درصد سایر مشاغل و مابقی نیز شغل آزاد داشته‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.