مخبر گفت: ظرف ۶ ماه آخر سال گذشته ١٠ هزار طرح تولید گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در آیین انعقاد تفاهم نامه طرح جهش تولید دیم زار‌های کشور و آغاز عملیات تولید و تکثیر بذر‌های هیبرید سبزی و صیفی و امضای تفاهم نامه تأمین و تولید نهاده‌های دامی و گوشت بین ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: با تأسیس بنیاد برکت و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، یک تغییر نگرشی وجود داشت که باید با تفکر مثبت مردم را پای کار می‌آوردیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر به این نکته فکر می‌کنیم که چه کار‌هایی را نمی‌توانیم با کمک مردم انجام دهیم، گفت: برای طرح جهاد کشاورزی یک سال مطالعه انجام شده و این طرح به تأیید مقام معظم رهبری رسیده است.


بیشتر بخوانید


مخبر گفت: سال اول برای ۴٢٠ هزار هکتار سرمایه گذاری شد و در نامه‌ای که به مقام معظم رهبری ارسال کردم، گفتم احتمال موفقیت این طرح ۶٠ درصد است.

او ادامه داد: ٢١٧ میلیارد تومان به صورت بلاعوض در راستای یارانه بذر، آموزش، تجهیزات و... هزینه می‌شود و هزار و ١٠٠ میلیارد تومان نیز در این بخش سرمایه گذاری شده است و مابقی شامل تسهیلات پرداختی و آورده کشاورزان می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه امنیت دارویی و غذایی همیشه در اولویت بوده است، ادامه داد: ظرف ۶ ماه آخر سال گذشته ١٠ هزار طرح تولید گوشت قرمز در سیستان و بلوچستان اجرایی شد.

او با بیان اینکه تاکنون ١۶ هزار تن گوشت قرمز تولید شده است، ادامه داد: گوشت‌های تولید شده تا جای ممکن برای رفع نیاز کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و مابقی آن‌ها بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مخبر ادامه داد: کار‌های خوبی هم برای بیمه کشاورزان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار