واحد احیای آهن اسفنجی مجتمع فولاد قائنات با هدف تامین بخشی از نیاز کشور تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

کریمی فرماندار قائنات در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مجتمع فولاد قائنات یکی از بزرگترین طرح‌های صنعتی در حال ساخت کشور است که می‌تواند به قطب فولاد شرق کشور تبدیل شود.

او افزود: این مجتمع هم اکنون ۶۲ درصد پیشرفت دارد و برای ساخت آن تاکنون هزار میلیارد تومان در کنار ۵۰ میلیون یورو سرمایه ارزی هزینه شده است.

کریمی با اشاره به تزریق گاز به مجتمع فولاد قائنات بیان کرد: نیرو‌های واحد احیای آهن اسفنجی جذب شده اند که امیدواریم تا پایان امسال تولید در این مجتمع آغاز شود.

خراسان جنوبی در جمع استان‌های فولادی کشور

فرماندار قائنات بیان کرد: با راه اندازی مجتمع فولاد قاین، خراسان جنوبی به جمع استان‌ های دارای صنعت فولاد کشور می‌پیوندد.


بیشتر بخوانید


کریمی اضهار کرد: مرحله نخست این مجتمع در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن، هم اکنون بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس پیش بینی‌ های صورت گرفته، تا اواخر بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: همچنین مرحله دوم مجتمع شامل واحد تولید فولاد اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن سالانه در حال جانمایی و نصب تجهیزات است که با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی، براساس برنامه‌ ریزی ایمیدرو، سال آینده افتتاح می‌شود.

مجتمع فولاد قائنات یکی از ۹ طرح فولادی کشور در مناطق کم برخوردار است که ساخت آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

با بهره برداری از این مجتمع برای ۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۲۰ هزار نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار