استاندار البرز گفت: البرز نقش ویژه ای در اقدامات تولید واکسن کشور داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عزیز الله شهبازی، استاندار البرز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه به ریاست رئیس جمهور و با حضور استانداران سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، با توجه به اعمال محدودیت‌های این ماه، تعداد شهر‌های دارای شرایط قرمز کرونایی در کشور به کمتر از ۲۰ شهر رسید.

استاندار البرز افزود: البته در داخل کشور نیز اقدامات مهم و موثری برای ساخت واکسن انجام شده  که البرز نیز در این رابطه فعالیت‌های قابل توجهی دارد.

شهبازی گفت: این دستاورد مهم به منظور حفظ سلامت مردم، حاکی از برنامه ریزی صحیح، بسیج امکانات و نیرو‌ها و همراهی ویژه مردم و رسانه‌ها است.

او  افزود: جای خرسندی دارد که در استان البرز نیز طبق اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اقدامات خوبی  انجام شده  و این استان در میزان مبتلایان، بستری‌ها و تلفات ناشی از کرونا با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

استاندار گفت:  البرز از اسفندماه گذشته برای  تبادلات فراوان جمعیتی با تهران، در شیوع کرونا با پایتخت الگوی مشترک داشت، ولی اکنون فاصله معناداری در این رابطه دارد و روند شیوع کاهش یافته است.

شهبازی افزود: در این جلسه مطرح شد که با توجه به نزدیک شدن شب یلدا و برای جلوگیری از تردد‌ها و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شهر‌های کمتر از ۲۰۰ هزار نفر با مدیریت استانداران، محدودیت‌ها اعمال شود.

او گفت: طبق مطالعات انجام شده ، بیش از ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا از طریق دورهمی‌های خانوادگی گرفتار این دورهمی‌ها شدند.

استاندار افزود: خرسندیم از این که ۳ شهرستان استان در وضعیت زرد و ۳ شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی هستند و در مجموع، البرز در شرایط قرمز قرار ندارد و حتی طبق اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز طالقان را می‌توان در وضعیت سفید نیز دانست.

او گفت: همراهی مردم می‌تواند چرخه شیوع کرونا را به طور کامل متوقف کند، از این رو با پرهیز از عادی انگاری باید با انگیزه و توان بیشتری برای حفظ و بهبود شرایط فعلی اقدام کنیم.

انتهای پیام /ر. ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.