بر اساس ادعای نشریه آلمانی کیکر یک باشگاه در انگلیس علاقه‌مند است تا با علی دایی مربی ۵۱ ساله که سابقه بازی در بوندس‌لیگا را دارد، همکاری کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بامداد پنجشنبه شب بود که خبری رسانه‌های ایران را تحت‌تاثیر قرار داد. اصل خبر این بود؛ بازگشت علی دایی به فوتبال آن هم در یک تیم انگلیسی به نام اورتون!

ابتدا گمانه‌زنی‌ها این بود که همه‌چیز ساختگی است و پخش شده در فضای مجازی. اما خبر را نشریه معتبری مثل کیکر منتشر کرده و نوشته بود: «علی دایی ۲۳ سال پیش همراه هموطنش کریم باقری به تیم آرمینیا بیله‌فلد نقل‌مکان کرد و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ در ۱۲۸ بازی بوندس‌لیگا ۲۴ گل برای بیله‌فلد، بایرن‌مونیخ و هرتابرلین به ثمر رساند. این مهندس متالوژی و متولد اردبیل در تیم‌ملی ایران به رکوردی بی‌سابقه دست یافته و با ۱۰۹ گل در ۱۴۹ مسابقه بین‌المللی همچنان در راس همه بازیکنان ملی تاریخ، بهترین گلزن محسوب می‌شود.

کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی در حال حاضر به‌عنوان اولین بازیکن اروپایی که از مرز ۱۰۰ گل در رقابت‌های بین‌المللی عبور کرده، امیدوار است در ماه‌های آینده فاصله خود را با دایی کم کند و شاید از او بگذرد؛ چیزی که خود علی دایی هم به آن اشاره کرده و امیدوار است این اتفاق برای این گلزن پرتغالی رخ بدهد.»

پیشنهاد چقدر جدی است؟
کیکر ادعا کرده منابعی که این خبر را برایش آورده‌اند، معتبر هستند. بر اساس ادعای این نشریه آلمانی یک باشگاه در انگلیس علاقه‌مند است تا با این مربی ۵۱ ساله که سابقه بازی در بوندس‌لیگا را دارد، همکاری کند. طبق این گزارش؛ شایعه شده که این باشگاه انگلیسی، اورتون است، اما هنوز مشخص نیست علی دایی قرار است در چه پستی در این باشگاه مشغول کار شود؟

هرآنچه که باید از پیشنهاد باشگاه انگلیسی اورتون به علی دایی بدانید

پای یک مدیر ایرانی در میان است
فرهاد مشیری تاجر و سرمایه‌دار ایرانی مالک باشگاه اورتون انگلیس است. او که پیش از این ۳۰‌درصد سهام باشگاه آرسنال را در اختیار داشت با واگذاری آن، سهام باشگاه اورتون را خرید. او در روز‌های نخست حضور در باشگاه اورتون در طی مصاحبه‌ای گفت: «می‌خواهم بخشی از آینده باشگاه باشم. اورتون همیشه ثبات داشته‌است و از سال ۱۹۵۴ در بالاترین سطح باقی‌مانده‌است. اورتون باشگاه بزرگی است که باید برنده باشد.»


بیشتر بخوانید

دایی در دسترس نیست
تلفن همراه خود علی دایی از دسترس خارج است. او مدت‌هاست هر اظهار نظری را در صفحه مجازی‌اش در اینستاگرام انجام می‌دهد، اما تا کنون در این مورد هیچ اظهار‌نظری نکرده است. این در حالی است که بهمن دهقان، از نزدیکان همیشگی علی دایی هم در این باره اظهار‌نظری نکرده است.

دستیار آنچلوتی، سرمربی تیم ب یا استعدادیاب؟
این را دیگر همه در فوتبال ایران می‌دانند، همین که علی دایی به وصیت پدرش وارد مدیریت در دنیای فوتبال نخواهد شد. اگر نه دایی در سال‌های قبل می‌توانست رئیس فدراسیون فوتبال شود یا در کنفدراسیون فوتبال آسیا و حتی فیفا پست و مقام بگیرد، ولی دایی هرگز چنین کار‌هایی را انجام نداد.

به همین دلیل گمانه‌زنی‌ها به این سمت پیش می‌رود که اگر قرار است او به اورتون برود شاید دستیار آنچلوتی شود. در حال حاضر هدایت این تیم انگلیسی برعهده کارلو آنچلوتی است. البته در بعضی از خبر‌ها هم آمده که دایی قرار است سرمربی تیم ب اورتون شود یا شاید هم به عنوان استعدادیاب در این باشگاه مطرح انگلیسی فعالیت کند.

هر چه هست حضور علی دایی در کادر‌فنی این باشگاه انگلیسی و کار در کنار آنچلوتی می‌تواند یکی از مهمترین اتفاقات فوتبال ایران در سال‌های اخیر باشد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که علی دایی برای فوتبال جهان چهره‌ای شناخته شده و قابل احترام است؛ به ویژه این‌که عنوان آقای گلی جهان را هم در اختیار دارد.

آقای گل، ماه آینده در انگلیس؟
بر اساس اخبار به دست آمده توسط خبرنگار ما، دایی تا یک ماه آینده در انگلیس خواهد بود تا مذاکرات نهایی را انجام دهد. هیچ پست و مقامی هنوز برای دایی قطعی نشده است و سفر احتمالی ماه آینده او به انگلیس برای مذاکره بیشتر خواهد بود. با این حال شکی وجود ندارد که حضور دایی در اورتون می‌تواند یک شروع ارزشمند برای او و فوتبال ایران باشد. بر اساس اخبار رسیده اگر دایی با مالک ایرانی اورتون به توافق برسد همراه خانواده‌اش به بریتانیا سفر خواهد کرد. باید دید در روز‌های آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
علی دایی تو لیگ برتر نمی‌توانست نتیجه خوب بگیره بعد لیگ انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۵ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
انشا الله که موفق باشه این اسطوره بزرگ فوتبال ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
به سلامتی قهرمان موفق باشی
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
بعضی ها ازداخل کشور هنوز علی دایی رو نشناختند......فقط بلدن حرف بزنند. علی دایی به همه چیز رسید.اگه بخوادبازم می تونه توهمه عرصه هاپیشرفت کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۵:۵۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مواظب خودت باش با این مغزت مگر نه شما شناخته آید برو تحویل بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
دایی جان موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۳۳ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
برود یا نرود هیچ اهمیتی ندارد این افراد خنثی در کشور زیادند بهتر که بروند و افراد مفید وموثر هست که رفتنشان برای کشور آسیب زننده است اگر تمام حزب باد هم بروند بهتر است و نیمی از بدبختی ها حداقل از بین می رود
Iran (Islamic Republic of)
اریا
۱۴:۵۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
به نظرت الان توی جایگاهی هستی که بتونی در مورد شناسنامه فوتبال ایران صحبت کنی
اگه چشماتو باز کنی میفهمی کی مفیده کی نیست
با گفتن این حرفا کسی نمیتونه چیزی را عوض کنه ...
قطعا زمان همه چیز را مشخص میکنه
با آرزوی موفقیت شهریار فوتبال ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
شما میدونی ایشون چقدر دستش تو کار خیر هست من‌ رفته بودم اردبیل سوار تاکسی ، مردم پشتش فقط خوبی میگن ، شما اطلاع نداری نظر نده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
سلطان فوتبال ایران بروسالار
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۳۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
اگر زیر توپ زدن ارزش داشت دایی سلطان نمی شد چقدر مسخره است این دنیا
Iran (Islamic Republic of)
کیارش
۱۳:۰۶ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
مطمئنم که میره
آخرین اخبار