رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان فوت کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل دغدغه و نگرانی اصلی کادر درمانی استان را شدت یافتن شیوع بیماری کرونا بعد از برپایی مراسم شب یلدا عنوان کرد و گفت: برگزاری هرگونه شب نشینی و دورهمی در شب یلدای امسال که عموماً بدون زدن ماسک و به مدت طولانی در فضای بسته و بدون تهویه مناسب صورت می‌گیرد آمار بستری‌های بیمارستان‌ها را چندین برابر خواهد کرد.

او افزود: شهروندان در نظر داشته باشند با توجه سردی هوا به مدت طولانی نمی‌توان از پنجره‌های باز یا تهویه مناسب در خانه‌ها استفاده کرد و رفت و آمد‌های فامیلی و برگزاری مهمانی‌های شب یلدا به مانند سال‌های گذشته با وجود شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا یک عمر پشیمانی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا تمامی زحمات کادر درمان و سایر شهروندان در جهت اعمال محدودیت‌ها به هدر می‌رود تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در صورتی که وضعیت شیوع ویروس کرونا بعد از شب یلدا شدت یابد احتمال اعمال محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های شدیدتری نیز در ماه‌های آینده وجود خواهد داشت.

حبیب زاده از احتمال اعمال محدودیت‌های ویژه در شب یلدا بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا خبر داد و گفت: پیشنهاد اعمال محدودیت تردد از ساعت ۶ عصر در سطح تمامی شهر‌ها و ارائه بسته‌های ویژه اینترنتی جهت برگزاری شب یلدا به صورت مجازی داده شده و به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار