اکبرنژاد کارشناس فنی مجتمع فولاد قاینات گفت: برای تامین برق کارخانه، پست ۴۰۰ کیلو ولت یک و نیم‌ کلیدی در ضلع شمال مجتمع فولاد قاینات راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، فولاد قاینات متشکل از ۲ بخش احیا مستقیم و فولادسازی است که محصول واحد احیا، تولید آهن اسفنجی و واحد فولاد سازی، تولید شمش فولادی است.

با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان مجتمع عظیم فولاد قاینات در شرق کشور ، واحد احیا پیشرفت چشمگیری داشته و آن را در آستانه بهره برداری قرار داده است.

اکبرنژاد کارشناس فنی مجتمع فولاد قاینات گفت: برای تامین ۱۴۰ مگابایت برق مصرفی در این مجمتع ، پست ۴۰۰ کیلو ولت یک و نیم‌کلیدی در ضلع شمال کارخانه راه اندازی کرده ایم.

در چند هفته‌ی آینده پست برق به بهره برداری می‌رسد.

درحال حاضر خط برقرار است و پروژه پیشرفت ‌ ۱۰۰ درصدی دارد.

زندی کارشناس مکانیک کارخانه با بیان اینکه ۴ دستگاه کمپرسو‌ر را در فاز احیا داریم گفت : در گذشته تعمیرات اساسی این تجهیزات توسط شرکت‌های آلمانی صورت می گرفت، اما ما با استفاده از متخصصین و نیرو‌های مجرب کارفرما توانستیم با بهترین شکل ممکن کمپرسورها را تعمیر کنیم.

او افزود : برای تکمیل و راه اندازی فاز ۱ پروژه کارخانه فولاد قاینات ، تنها بخش‌ های تست و کنترل های نهایی باقی مانده که در دستور کار قرار دارد و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان دی ماه امسال به پایان می رسد.

با راه اندازی این فاز از مجمتع فولاد قاینات تعداد ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.