مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از نظر اجرای سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جزء ۱۰ استان برتر کشور است، گفت : به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، حذف دفترچه بیمه کاغذی چند ماه به تاخیر افتاده است .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه از نظر اجرای سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک جزء ۱۰ استان برتر کشور است، گفت : به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، حذف دفترچه بیمه کاغذی چند ماه به تاخیر افتاده، اما امیدواریم تا پایان امسال دفترچه کاغذی به صورت کامل حذف شود.

او گفت : قرار بود تا پایان آذرماه همه خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیک و غیرکاغذی ارائه شود و دیگر خبری از دفترچه درمانی کاغذی نباشد، اما شیوع گسترده ویروس کرونا سبب شد که ما در استفاده از سامانه الکترونیکی به پزشکان، داروسازان و مراکز درمانی سخت گیری زیادی نکنیم و به همین دلیل این موضوع چند ماه به تعویق افتاده است.

مظفری افزود: تا پایان امسال دفترچه کاغذی حذف و همه خدمات بیمه‌ای تجویز دارو، نسخه پیچی، آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی و بیمارستانی در استان به صورت کاملا الکترونیک به بیماران ارایه شود.

او افزود: هم اکنون ۸۶ درصد از پزشکان و حدود ۷۰ درصد از داروخانه‌های استان کرمانشاه به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند.

مظفری ادامه داد: چند روز پیش با مسئولان انجمن داروسازان استان جلسه‌ای داشتیم که در نتیجه آن مقرر شد این انجمن اطلاع رسانی لازم را به همه داروخانه‌های استان انجام دهد تا استفاده از سیستم نسخه نویسی الکترونیک را افزایش دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه، نقص در زیرساخت‌های اینترنتی و فناوری اطلاعات و پای کار نیامدن بخش سرپایی دولتی را ۲ مشکل موجود در مسیر اجرایی شدن سامانه نسخه نویسی الکترونیک عنوان کرد و گفت: درمانگاه‌های دولتی استان هنوز استفاده از سامانه نسخه نویسی الکترونیک را آغاز نکرده‌اند که ما در حال پیگیری و هماهنگی برای پیوستن آن‌ها به این سامانه هستیم.

مظفری ادامه داد: بیمه سلامت برای استفاده پزشکان، داروسازان و مراکز درمانی و تشخیصی از سیستم نسخه نویسی الکترونیک مشوق‌هایی از جمله پرداخت سریع مطالبات را در نظر گرفته است به طوری که طلب مراکزی که از این سامانه استفاده کنند تا پیش از نیمه ماه بعد تسویه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان، الکترونیکی شدن خدمات بیمه‌ای را در راستای اجرای طرح دولت الکترونیک دانست و گفت: هدف از این طرح ارتقای کیفیت خدمات درمانی، کاهش هزینه ها، تسریع خدمت رسانی، کاهش تقاضا‌های القایی، کاهش مصرف کاغذ، جلوگیری از جعل و تقلب در اسناد پزشکی و... است 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.