دادستان ایالت تگزاس می‌گوید پیوستن چند ایالت به شکایت ابطال نتایج انتخابات در چهار ایالت نشان می‌دهد که این مسائل برای آینده انتخابات مهم است.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جمع زیادی از جمهوری‌خواهان آمریکا حمایت خود را از شکایت علیه نتیجه انتخابات در چهار ایالت این کشور اعلام کرده‌اند.

«کن پاکستون»، دادستان کل ایالت تگزاس که این شکایت را در دیوان عالی آمریکا تنظیم کرده، می‌گوید:  قانون به ما این فرصت را داد که به جای جنگ با سلاح به دادگاه‌ها مراجعه کنیم.

دادستان ایالت تگزاس گفت: دادگاه عالی تنها طرفی است که می‌توانیم به آن مراجعه کنیم. قانون نامزدهای انتخابات را ملزم می کند تا قوانین را اجرا کنند که چهار ایالت آن را اجرا نکردند.

کن پاکستون گفت: پیوستن ایالت‌هایی دیگر به این شکایت نشان می‌دهد که این مسائل برای آینده انتخابات مهم است. 

رهبر اقلیت مجلس نمایندگان نیز به شکایت ایالت تگزاس در مورد ابطال نتایج انتخابات در این چهار ایالت پیوست؛ تاکنون ۱۲۶ نفر از قانونگذاران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت از این شکایت خواستار ابطال نتیجه انتخابات شده‌اند.

«کن پاکستون»، دادستان کل جمهوری‌خواه ایالت تگزاس روز سه‌شنبه گذشته شکایتی را در دیوان عالی آمریکا از نتیجه انتخابات در ۴ ایالت تنظیم کرد.

پاکستون در این شکایت می‌گوید که نتیجه انتخابات در ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین و میشیگان باید بر خلاف قانون اساسی اعلام شود.

دادستان کل تگزاس این استدلال را مطرح کرده که مقامات انتخاباتی در این ۴ ایالت از ویروس کرونا به عنوان بهانه‌ای برای تغییر غیرقانونی قوانین انتخاباتی خود استفاده کرده‌اند.

در این شکایت آمده است «نتایج غیر قانونی انتخابات در ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، ویسکانسین و میشیگان باید برخلاف قانون اساسی اعلام شوند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار