هواشناسی استان ادامه بارش برف و باران تا فردا را برای گلستان پیش بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مریم نیکزادفر کارشناس هواشناسی گلستان گفت: با افزایش فعالیت سامانه سرد سیبری در استان، بامداد امروز گسترش دامنه ریزش برف به نواحی کوهپایه‌ای و سردسیر استان رسید به طوریکه در گرگان و شهر‌های کوهپایه‌ای علی آباد، مینودشت و کلاله هم برف بارید.


مریم نیکزادفر افزود: الگو‌های جوی نشان می‌دهند به تدریج از ریزش‌های جوی از سمت غرب کاسته می‌شود.

 

نیکزادفر ادامه داد: موج دوم اوایل شب در نواحی مزبور ریزش برف و باران ملایم را در پی خواهد داشت.

 

او گفت: پس از توقف موقتی فعالیت سامانه، انتظار می‌رود صبح فردا در ناحیه جنوب شرق ریزش ملایم و خفیف برف و باران را داشته باشیم و فردا به تدریج سامانه از فراز استان عبور خواهد کرد و جو نسبتاً آرامی پیش بینی می‌شود.

 

او افزود: به علت برودت هوا، طی دو شب آینده دمای زیر صفر، یخبندان و پدیده مه غلیظ هم در نواحی کوهپایه‌ای و سردسیر اتفاق خواهد افتاد.


به گفته او، بیشترین میزان بارش برف در استان از روستای افراتخته شهرستان علی آباد کتول به میزان ۶۵ سانتیمتر بوده است.

 

رئیس پلیس راه گلستان هم گفت: بارش برف در محور‌های درازنو، خوش ییلاق و توسکستان و دیگر مناطق کوهستانی گلستان از چهارشنبه شب آغاز شده و نشستن برف بر سطح جاده سبب لغزندگی آن‌ها شده است.

 

سرهنگ علی عبدی تاکید کرد: از رانندگان می‌خواهیم سفر‌های غیر ضروری خود را لغو کنند و در صورت رفتن حتما تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و رعایت سرعت مطمئنه و حفظ فاصله مناسب با خودرو‌های دیگر رانندگی کنند.

 

همچنین فرودگاه بین المللی شهدای گرگان هم در اطلاعیه‌ای از مسافران خواسته قبل از حرکت به فرودگاه با اطلاعات فرودگاه تماس بگیرند.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار