بر اساس گزارشی که یک رسانه صهیونیستی منتشر کرده تاکید شده که توافق سازش با برخی از کشورهای عربی، امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‎‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، «تسوی برئیل» نویسنده صهیونیستی طی گزارشی درباره روند عادی سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی نوشت: «هیچ یک از کشورهایی که اقدام به سازش با اسرائیل کردند، هیچ تنش منطقه‌ای با تل‌آویو نداشته‌اند.

وی در ادامه افزود: «بنابراین اسرائیل در ازای توافق سازش چیزی از خود ندارد که به این کشورها بدهد و صندوق پرداخت در واشنگتن قرار دارد. صندوق پرداختی که به زودی به دست جو بایدن خواهد افتاد».

در گزارش یدیعوت آمده است: «مسئولان صهیونیستی پیش‌بینی می‌کنند که عمان کشوری بعدی خواهد بود که توافق سازش را امضاء می‌کند. همزمان رایزنی‌هایی نیز با کشور‌های اسلامی آفریقایی مثل نیجر، موریتانی، مالی و جیبوتی در جریان است. هر کدام از این کشور‌ها احتمال بالایی دارد که وارد توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل بشوند و این مسأله به بهایی وابسته است که دونالد ترامپ حاضر است پرداخت کند».

این روزنامه در خصوص تازه‌ترین توافق سازش رژیم صهیونیستی با مراکش نیز نوشت که ترامپ حاکمیت رباط بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت و به ازای آن مراکش رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.

یدیعوت نهایتا در گزارش خود نوشت: «سیاستی که ترامپ در منطقه در پیش گرفته، تهدیدات استراتژیک علیه اسرائیل را از میان بر نمی‌دارد. چنین توافقات صلحی نمی‌تواند درگیری اسرائیل و فلسطین را حل و فصل کند و از این رو دشمنی مردم جهان عرب در قبال اسرائیل همچنان پابرجا خواهد ماند».

مراکش، پس از امارات، بحرین و سودان اقدام به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد. مردم مراکش در واکنش به این اقدام به خیابان‌های این کشور سرازیر شدند و اقدام حاکمان مراکش را محکوم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار