معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قم کمبود اعتبار و شیوع کرونا را از دلایل مشکلات تامین میوه یارانه‌ای شب عید عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، مهرداد غضنفری در حاشیه بیستمین کارگروه تنظیم بازار استان قم «ارزیابی نیاز» به عنوان تقاضا و «تولید» به عنوان عرضه و «ورود متمرکز دولت در توزیع نیاز استان‌ها » در جهت همکاری دولت با بخش خصوصی را سه پیشنهاد استان به کارگروه ملی تنظیم بازار بیان کرد و افزود: جهاد کشاورزی و صمت باید آماری از عرضه و تقاضای میوه در جامعه ارائه کند تا صادرات درجهت تامین نیاز داخل مدیریت شود.


او کمبود اعتبار و شیوع ویروس کرونا را مشکلات تامین میوه یارانه‌ای شب عید بیان کرد و گفت: اما این دلیل نمی‌شود که بازار میوه در این روز‌ها رها شود و دولت کنار بکشد.


گفتنی است: پارسال در استان قم ۶۰۰ تن پرتغال و ۳۰۰ تن سیب  به قیمت یارانه‌ای در بازار شب عید با اعتبار ۶۰۸ میلیون تومانی در بازار توزیع شد که امسال با وجود افزایش صد درصدی میوه همچنان دولت به علت کمبود اعتبار همین مبلغ را برای امسال پیشنهاد کرده است.

توزیع روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در بازار


معاون هماهنگی وامور اقتصادی استانداری قم همچنین از توزیع روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در بازار خبرداد و افزود: تولید استان قم روزانه دویست تن تخم مرغ است که جهاد کشاورزی مکلف شد برای پیشگیری از افزایش قیمت از فردا (شنبه) روزانه ۴۰ تن تخم مرغ را وارد بازارکند.


او قیمت تخم مرغ در استان را بین ۱۲ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان  اعلام کرد وگفت: سازمان صمت مکلف بر نظارت قیمت‌ها است تا افزایشی صورت نگیرد.


غضنفری همچنین نیاز روزانه مرغ استان را بین ۴۰ تا ۴۵ تن ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر تولید مرغ گرم بیش از نیاز استان است بنابراین امیدواریم با ادامه دار شدن این روند عرضه مرغ منجمد به بازار کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار