با سیستم عامل جایگزین اندروید آشنا شوید!

شرکت گوگل در حال توسعه سیستم عامل Fuchsia است تا آن را جایگزین اندروید و کروم کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل در حال سرمایه‌گذاری بر روی برنامه‌ نویسان خود است تا سیستم عامل Fuchsia را توسعه دهند. احتمال دارد این سیستم عامل جدید به زودی جای اندروید را به صورت امتحانی بگیرد و پس از موفقیت در آزمایش‌ها به عنوان جایگزین اندروید وارد بازار جهانی شود. سیستم عامل فوچسیا از سال ۲۰۱۶ در مرحله توسعه قرار داشته است.

این سیستم عامل که به صورت منبع باز گسترش پیدا می‌کند به عنوان یکی از پروژه‌ها و اهداف اصلی گوگل به حساب می‌آید. بر اساس اطلاعاتی که گوگل در اختیار کاربران قرار داده، اهداف و تمرکز این سیستم عامل بر روی امنیت، بروزرسانی و پردازش قوی است. این مسائل در واقع از اصلی‌ترین ایرادات اندروید هستند که کاربران همواره با آن مشکل داشته‌اند.

طبق اطلاعات کلی، گوشی‌های اندرویدی ۵۰ درصد بیشتر از سیستم عامل iOS تحت حملات ویروسی قرار می‌گیرند. یکی از اصلی‌ترین دلایل ضعف امنیتی سیستم عامل اندروید بخش بروزرسانی آن است که در بین تمامی گوشی‌های اندرویدی به صورت همزمان و یکسان صورت نمی‌گیرد.

جزئیات سیستم عامل جدید Fuchsia


بیشتر بخوانید


جزئیات سیستم عامل جدید Fuchsia

از آن جایی که پروژه فوچسیا در حال حاضر همچنان در مراحل اولیه قرار دارد در نتیجه هیچ گونه تصویری از رابط کاربری آن منتشر نشده و رسانه‌ها از طراحی این سیستم عامل خبری ندارند. این پروژه همچنین در مرحله‌ای قرار ندارد که برنامه نویسان بتوانند برای آن نرم افزاری را طراحی کنند و آن را توسعه دهند. به همین منظور گوگل تمام سعی خود را می‌کند تا برنامه نویسان جدید برای توسعه این سیستم عامل دست به کار شوند.

شرکت گوگل اکنون در نظر دارد برنامه‌ریزی دقیقی را برای توسعه این سیستم عامل در نظر گیرد تا تیم‌های برنامه نویسی بتوانند با نگرش دقیق‌تری پروژه را گسترش دهند. گوگل اظهار داشته در صورت موفقیت فوچسیا، این سیستم عامل می‌تواند جایگزین مناسبی برای اندروید و کروم باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر آمریکا...
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۲۲:۴۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۹
یه سوال ذهنمو درگیر کرد اینکه یعنی اگه این سیستم عامل مورد تایید گوگل قرار گرفت یعنی فاتحه اندروید خوندس و ....
آخرین اخبار