یک متخصص پاتولوژی گفت: پی. سی. آر مطمئن‌ترین روش تشخیص تست کرونا است.

پی. سی. آر مطمئن ترین  روش تست کرونادکتر یونس شفیعی متخصص پاتولوژی  اسد آباد در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اظهار داشت: روش‌های تشخیص آزمایشگاهی کرونا سه روش است که روش اول در آزمایشگاه‌های معمول روش سرولوژی است که نمونه از خون گرفته می‌شود و میزان صحت در این نوع آزمایش۵۰تا۶۰ درصد است.

اوبیان کرد: زمان انجام این آزمایش نیز روز پنجم بعد از بروز علائم است چرا که لازم است سطح آنتی بادی‌های خون بالا رفته تا ما بتوانیم این آنتی بادی‌ها را تشخیص دهیم.

او گفت: روش دوم و مطمئن‌تر روش پی. سی. آر است که با نمونه گیری از ته گلو یا بینی به وسیله سوآپ برداشته می‌شود و پس از بررسی ژن تشخیص فرد مبتلا به کرونا مشخص می‌شود.

این متخصص با بیان اینکه درصد صحت این نوع آزمایش ۶۰ تا۷۰ درصد است افزود: بهترین زمان برای انجام این آزمایش روز سوم پس از ابتلا به علائم است.

شفیعی ادامه داد: سی. تی. اسکن ریه نیز روش آزمایشگاهی نیست، اما بعنوان یکی از روش‌های مطمئن با درصد صحت تقریبا ۸۵ درصد به ما کمک می‌کند مبتلایان را شناسایی کنیم.

او گفت: اگر هر سه روش فوق با هم انجام شود درصد صحت تا ۹۵درصد بالا خواهد رفت.

متخصص پاتولوژی اظهار داشت: روش سوم نیز بعنوان جدیدترین روش سریع با استفاده از نمونه مخاط بینی است که کیت تشخیصی آن در اختیار مراکز۱۶ ساعته است.

او ابراز داشت: آزمایشگاه‌های اسدآباد با روش تشخیصی از طریق آزمایش سرولوژی پاسخگوی نیاز همشهریان هستند.

شفیعی اضافه کرد: پاسخ آزمایشات کرونا در آزمایشگاه‌های اسدآباد بعداز ۲۴ ساعت در اختیار مراجعین قرار می‌گیرد.

متخصص پاتولوژی افزود: در پنج ماه اول شیوع کرونا ابتلا بصورت محدود بود، اما از تابستان امسال به بعد نشانه ابتلا تغییر کرده که ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است

شفیعی بیان کرد: بر مبنای مقالات علمی ایمنی نوشته شده در شخص درگیر پس از بهبود، تا سه ماه بیشتر دوام ندارد و بعبارت بهتر اگر فردی مبتلا شود و پس از بهبودی نکات بهداشتی را رعایت نکند پس از تقریبا سه ماه مجددا به کووید۱۹ مبتلا خواهد شد.

این پاتولوژیست در بخش دیگری از سخنانش گفت: اسدآباد دارای پزشکانی با تجربه است که از لحاظ سواد با متخصصین مرکزاستان برابری می‌کند وآمار‌ها گویای کیفیت کاری پزشکان دیارسیدجمال است.

او با بیان اینکه کرونا بیماری بسیار عجیب و پیچیده‌ای است که با کسی شوخی ندارد تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با کرونا قرنطینه است و لازم نیست برای درمان به جا‌های مختلف مراجعه کرد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.