مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۷۳ آسیب دیده سیلاب چند روز اخیر شهرستان‌های ایرانشهر و فنوج در جنوب این استان توسط نیروهای هلال احمر امداد رسانی شدند.


علیرضا میر بهاالدین ر مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: در سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان ۹ تیم امدادی این جمعیت در قالب ۴۲ نجاتگر و امدادگر به سیلزدگان استان امدادرسانی کردند.

او  افزود: نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان علاوه بر اسکان اضطراری ۱۶ نفر از هموطنان در این مناطق اقدام به توزیع سه دستگاه چادر، ۵۲ تخته پتو، ۱۷ تخته موکت، ۲۲۹ قوطی کنسروجات، ۱۴ کیلو نایلون و همچنین ۱۳ شعله لوازم گرمایشی و اقلام امدادی اولیه نیز کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سرنشینان دو دستگاه خودرو در شهرستان فنوج که در میان سیلاب گرفتار شده بودند نیز توسط نجاتگران این شهرستان رها سازی و به منطقه امن انتقال یافتند.
وی اظهار داشت: با توجه به تداوم بارندگی ها در جنوب استان امدادرسانی به آسیب دیدگان همچنان ادامه دارد.

استان سیستان و بلوچستان به دلایلی همچون گستردگی و تنوع محیط طبیعی، فرو رانش صفحه دریای عمان در منطقه مکران، وجودگسل های فراوان، کم و نامنظم بودن بارش های جوی و تاثیرپذیری از سامانه های مونسونی اقیانوس هند، قابلیت حادثه خیزی بالایی دارد.

کمبود منابع آبی، فقر پوشش گیاهی و بالا بودن درجه حرارت و تبخیر زیاد از دیگر عوامل بالا بودن قابلیت حادثه خیزی این منطقه است.

سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده است و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوری که در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالیانه یک منطقه و حتی بیش از ۲ برابر آن در کمتر از ۲۴ ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار