معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت:در حوزه معاونت توسعه روستایی همه تلاش را برای کاهش محرومیت‌ها و مشکلات منطقه نوگین و گیشدان جاسک به کار خواهیم بست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، محمد امید، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت:ایجاد راه ارتباطی مناسب یکی از ضروریات منطقه نوگین و گیشدان جاسک و روستا‌های شرق هرمزکان است.

امید، در بازدید از منطقه نوگین و گیشدان جاسک با اشاره به کمبود خانه بهداشت در ۱۸ روستای منطقه شرق جاسک، از اتمام عملیات ساخت هزار خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت روستایی تا پایان  این دولت در کشور خبر داد و گفت: منابع ساخت این مراکز با همکاری استانداری‌ها، مجمع خیران سلامت و بخشی از آن نیز از طریق منابع مالی معاونت توسعه روستایی تأمین می‌شود.

او با اشاره به لزوم توسعه ارتباطات سیار و دسترسی مردم منطقه محروم شرق به جاسک به اینترنت، گفت: توسعه ارتباطات روستایی که آموزش هم در مقطع فعلی با آن گره خورده است، بسیار با اهمیت است و معاونت توسعه روستایی در این زمینه، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری همچنین بر ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تأکید کرد و گفت: اعتبارات مربوط به طرح‌های مهم بخش کشاورزی، دامداری و آبخیزداری در این منطقه، خارج از منابعی که تاکنون به استان تعلق گرفته، تخصیص داده می‌شود.

امید از برگزاری نشست ویژه با حضور استاندار هرمزگان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مشکلات ۱۸ روستای منطقه شرق جاسک در تهران خبر داد و افزود: از جمعیت نزدیک به دو هزار نفری این منطقه حمایت ویژه می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان نیز گفت: طرح استانی محرومیت زدایی منطقه شرق جاسک همانند طرح محرومیت زدایی بشاگرد و کوشا احمدی با جدیت در دستور کار قرار دارد.

رضا مدرس افزود: توسعه ۱۸ روستای منطقه نوگین و گیشدان با رویکرد بهره گیری از اعتبارات منطقه مکران و معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در حال پیگیری و تحقق است.

انتهای پیام/ر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.