آمار جانباختگان کرونایی یکی از بیمارستان‌های هلال احمر در پایتخت حاکی از عملکرد موفقیت آمیز آن است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تعداد ماه‌های آمدن کرونا به کشورمان در حال دو رقمی شدن است. به طوری که تا مدتی دیگر, دوازده ماه از ورود این ویروس به کشور می‌گذرد.

در تمامی این مدت، سازمان و نهاد‌های متعددی پای کار آمدند که در این میان نقش بیمارستان ها، مراکز درمانی و پزشکان و کادر درمان از همه پر رنگ‌تر بوده و است چرا که آن‌ها در صف مقدم مبارزه با این ویروس تلاش‌های بی شائبه‌ای کرده اند.

راهی، بیمارستان نورافشار، یکی از بیمارستان‌های پایتخت شدیم که در این مدت برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی و مهار این ویروس موفق عمل کرده است و توانسته خدمات خوبی را به بیماران خود ارائه دهد که بهمن سبحانی رئیس بیمارستان موقوفه افشار در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان, در رابطه با تمهیدات این بیمارستان و جامعه آماری پایین جانباختگان ناشی از کرونا در این مرکز اظهار کرد: این بیمارستان، معین بیمارستان مسیح دانشوری و زیرنظر جمعیت هلال احمر است که در این مدت, مرکز ما و تمام ظرفیت‌های درمانی جمعیت هلال احمر به منظور کمک به وزارت بهداشت بسیج شدند و به همین منظور از اسفندماه سال گذشته بود که ما بخشی از ظرفیت بیمارستانمان را به درمان بیماران کرونایی اختصاص دادیم.


بیشتر بخوانید:

بیش از نیمی از فوتی‌های روزانه کرونا مربوط به تهران است


علی امیرسوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران و بخش ICU بیمارستان نورافشار در رابطه با عملکرد موفقیت آمیز این بیمارستان برای درمان و مهار ویروس کرونا تصریح کرد: از میان ۶۰۰ بیماری که ما در ICU‌های خودمان در طول این دوازده ماه پذیرش کردیم فقط  ۲۴/۱درصد فوتی داشتیم.

خاطرات تلخ و شیرین  یکی از بیمارستان های هلال احمر در روز‌های کرونایی

به بخش بهبود یافتگان کرونایی این بیمارستان رفتیم. جایی که برق شادی جاری در چشمان این افراد و دعای عاقبت بخیری برای یکایک پزشکان و کادر درمان این بیمارستان حاکی از این بود که آن‌ها عملکرد موفقیت آمیزی در سطح کشور داشته اند و رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران و بخش ICU این بیمارستان در رابطه با علت آن، این طور گفت: نکته مهمی که در این مدت اتفاق افتاد این بود که با وجود این که مراجعه کنندگان کرونایی بیمارستان ما، درگیری‌های ریوی بالای ۵۰ درصد داشتند، اما با وجود تغییرات هرچند کم، درمان‌های واحدی را برای آن‌ها انجام دادیم که این رقم قابل قبول ۲۴/۱ درصد به دلیل وحدت رویه درمانی و سیستم عملکردی به نام هموپرفیوژن است که با توجه به هموپرفیوژن‌هایی که در این مرکز انجام شده و بر اساس تعداد آن، می‌توانم قاطعانه بگویم که بیشترین هموپرفیوژن‌ها در سطح کشور را در این مرکز انجام دادیم.

نتایجی که ناشی از همکاری و همدلی پزشکان و کادر درمان این بیمارستان بود که به خوبی به ثمر نشست و لحظات زیبایی را رقم زد و خاطرات شیرینی را در روز‌های تلخ کرونایی ثبت کرد به طوری که اکبریان سرپرستار بخش ICU گفت: ما یک بیماری داشتیم که ۱۳ روز زیر دستگاه بود که تقریبا پس از ۱۵ روز بهبودی اش حاصل شد و او را راه بردیم که این لحظات بهترین خاطره برای ما بود.


بیشتر بخوانید:

توصیه‌های هلال احمر به دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا


بهمن سبحانی، رئیس این بیمارستان هم از روز‌هایی گفت که خیرین پای کار آمدند و در مدت یک هفته، یک دستگاه اکسیژن ساز ۳۵۰ لیتری تهیه کردند.

اما این تمام خاطرات شیرین روز‌های تلخ و نفس گیر کرونایی نبود و سیفی زاده، رئیس بخش اورژانس این بیمارستان از بیمار ۱۰۲ ساله‌ای گفت که به علت بیماری کرونا در بخش ICU بستری شده بود و پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شد.

خاطرات تلخ و شیرین  یکی از بیمارستان های هلال احمر در روز‌های کرونایی

تخت‌های خالی اتاق‌ها که حاکی از ترخیص شدن بیماران کرونایی بود, خود، خاطره شیرین دیگری از این روز‌ها را در ذهن ما ثبت کرد که با توصیه‌های هر یک از بهبود یافتگان همراه بود به طوری که پیرمردی با اشک‌های جاری اش تاکید می‌کرد که مردم، مهمانی‌ها را کنار بگذارند.


بیشتر بخوانید:

توصیه‌های هلال احمر برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سفر


واقعا این بیماری شوخی بردار نیست و جمله او که تمام شد زنی میانسال گفت: عاجزانه تقاضا می‌کنم که مردم دورهمی جمع نشوند. حقیقتی که پزشکان و کادردرمان بر آن تاکید می‌کردند تا جایی که سیفی زاده، رئیس بخش اورژانس این بیمارستان افزود: مردم در خانه بمانند و مسافرت نروند.

علی امیرسوادکوهی رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران و بخش ICU این  بیمارستان در پایان خاطرنشان کرد: کرونا هنوز وجود دارد و با شدت کار خودش را انجام می‌دهد. بنابراین, مردم باید تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

حالا فراموش نکنیم که عملکرد موفقیت آمیز و کارنامه کاری قابل قبول این بیمارستان و تمامی مراکز درمانی کشور در گروِ تلاش‌ها و جانفشانی‌های پزشکان و کادر درمان است. به همین منظور، همه ما باید بیش از پیش موارد بهداشتی را رعایت کنیم و بار سنگین کرونا را از روی دوش کادر درمانمان برداریم تا هم خودمان سالم باشیم و هم سلامتی را به دیگران هدیه کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۹
دقیقا مادرم همینطور تا صبح باهامون حرف زد و به ساعت ده صبح نکشید که بیهوش کردن و شیلنگ زدن به ریه و تمام
Iran (Islamic Republic of)
کرمعلی بخت برگشته
۱۹:۴۴ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
ای کاش برادر منم توی این بیمارستان زیر دستگاه می رفت... هیچوقت یادم نمیره دو شب قبل از لوله گذاری باهاش حرف زدم که برادر تو خوب میشی خیلی هم خوب صحبت می کرد اما نمیدانم چه شد دیگه برنگشت!!!
آخرین اخبار