بدالکریم جمیری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: شرایط درمان در این استان نه اینکه خیلی مناسب نیست، اصلا مناسب نیست.

شرایط درمان در استان بوشهر مناسب نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم جمیری رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست ادرای در گناوه گفت: در استان بوشهر با همه داشته‌ها شرایط درمان نه اینکه خیلی مناسب نیست، اصلا مناسب نیست و شرایط ما در استان به لحاظ امکانات، تجهیزات و نیرو‌های متخصص به مراتب باید بهتر از این باشد.

حق نیست با این همه نعمت الهی در استان کوچک بوشهر، ولی زرخیز، کم جمعیت، ولی جمعیتی با پیشینه فرهنگی بسیار غنی این‌گونه این مردم نسبت به سیستم درمان اطمینان نداشته باشند

او افزود: حق نیست با این همه نعمت الهی در استان کوچک بوشهر، ولی زرخیز، کم جمعیت، ولی جمعیتی با پیشینه فرهنگی بسیار غنی این‌گونه این مردم نسبت به سیستم درمان اطمینان نداشته باشند و توقعات‌شان برآورده نشود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید در جهت رفع مسائل مشکلات بیمارستان گناوه و حوزه بهداشت درمان این شهرستان تلاش بیش‌تریداشته باشیم البته من با تشکر از همه عزیزان در این حوزه، از روند پیگیری ارتقا سطح درمان و بهداشت استان راضی نیستم.

جمیری بیان کرد: نیاز به تلاش جدی‌تر و همت بسیار قوی‌تری است تا با استفاده از از ظرفیت‌های موجود بتوانیم این وضعیت رو به یک وضعیت مناسب و مطلوب تبدیل کنیم.

او عنوان کرد: در جلسه‌ای که با وزیر محترم بهداشت داشتم ایشان به معاون دستور دادند در یک طرح ۵ ساله متناسب با نیاز استان این مشکل را حل کنند، اما نه طرحی که ۵ سال منتظر ماند تا آماده شود بلکه طرحی که آماده بشود و تا ۵ سال آینده وضعیت مطلوبی در حوزه بهداشت و درمان در استان داشته را ایجاد کند.

دستگاه سی‌تی‌اسکن گناوه یک‌شنبه نصب می‌شود

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه نیز در این نشست بیان کرد: دستگاه سی‌تی‌اسکن گناوه حدود ۹ روز است که خراب شده و سر و صدای زیادی در شهر به پا کرده است.

محمدعلی دریانورد ادامه داد: علت خرابی این دستگاه ۵ هزار سی‌تی‌اسکنی است که در ایام کرونا با این دستگاه گرفته شده است و باعث شده تیوپ این دستگاه بسوزد.

او افزود: با پیگیری‌های دکتر کشمیری و هزینه ۵۰۰ میلیون تومان این دستگاه تعمیر شد و تا یک‌شنبه نصب خواهد شد.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوهعنوان کرد: گناوه به یک دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر هم نیاز دارد چرا که دستگاه فعلی اسلایس پایینی دارد.

دریانورد گفت: بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه تنها یک دستگاه رادیولوژی دارد وقتی از کار می‌افتد مدت‌ها ما را دچار مشکل می‌کند، یک بیمارستان با این جمعیت نیاز دارد دو دستگاه داشته باشد.

او بیان کرد: امسال بیش‌ترین جذب پزشک در استان بوشهر مربوط به گناوه بوده است حدود ۱۵ متخصص جدید جذب شد، اما هم‌چنان با مشکل اسکان روبه‌رو هستند.  

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه ادامه داد: گناوه یک شهر محروم است و وقتی پزشکی از شهر‌های دیگر می‌آید نیاز به جایی برای اسکان دارد.

دریانورد افزود: پانسیون‌های گناوه بسیار قدیمی است و هزینه برای آن بی‌نتیجه است.

او گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مجموعه ۴ واحدی‌ای در گناوه درحال ساخت است و اگر دو واحد دیگر به این مجموعه افزوده شود مشکل تا حد زیادی حل خواهد شد.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه بیان کرد: پیمانکار اعلام آمادگی کرده و گفته فوندانسیونی که بسته است می‌تواند یک طبقه دیگر را هم در خود داشته باشد.

گناوه، قطب درمانی شمال استان است

فرماندار شهرستان گناوه هم گفت: وضعیت درمان در شمال استان بوشهر در مقایسه با جنوب و مرکز استان به لحاظ تجهیزات خیلی مناسب نیست.

غلام‌رضا مهرجو ادامه داد: اکنون قطب درمانی شمال استان، شهر گناوه است این بیمارستان میزبان بخش وسیعی از جمعیت خارگ، بخشی از دشتستان و بخشی از نیزوهای کارگری مربوط به وزارت نفت است.

او بیان کرد: مشکلات پیش و پا افتاده‌ای مثل دستگاه سی‌تی‌اسکن و رادیولوژی دردسرهای بزرگی را برای این شهرستان  ایجاد کرده است.

فرماندار گناوه افزود: در این مدت که دستگاه سی تی اسکن مشکل داشت بیمار کرونایی از این شهرستان باید به برازجان می‌رفت و در ایامی که منع تردد بود حمل و نقل به این شکل به جای آنکه زنجیره کرونا را قطع کند زنجیر تشکیل می‌داد.

مهرجو عنوان کرد: به طور حتم اگر بیمارستان دو دستگاه داشت این مشکلات به وجود نمی آمد.

او گفت:‌صنعت نفت در شهرستان گناوه هنوز نتوانسته در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نقش ایفا کند اکنون که در مسیر خط لوله جاسک ما میزبان صنعت نفت هستیم جا دارد این صنعت نیز در این شرایط به ما کمک کند

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.