رزم حسینی گفت :حذف دلالان مالی و جلوگیری از ایجاد رانت نتیجه عرضه همه محصولات تولیدی فولاد در بورس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان گفت: عرضه همه محصولات تولیدی فولاد از جمله ورق در بورس کالا از برنامه‌های وزارت صمت است تا با کاهش فاصله تولید محصول تا بازار، قیمت‌ها معقول و متعادل شود.

علیرضا رزم حسینی افزود: محصولات نهایی هم باید در بورس عرضه شود تا هیچ گونه رانتی بوجود نیاید.

او ادامه داد:البته وزارت صمت در فرآیند قیمت‌گذاری محصولات در بورس کالا دخالت نمی‌کند بلکه با نظارت خود به دنبال عرضه کالا‌های فولادی به شیوه مطلوب است و در واقع وزارت صنعت مدافع تولید و تنظیم بازار است.

وزیر صمت افزود: به علت رشد نقدینگی مشابه سنوات قبل، هم پارسال و هم چند ماه اخیر، تقاضا‌ها های کاذب در بازار سکه و‌خودرو ایجاد شده است که باید مدیریت شود.

افزایش تولید فولاد در سال جاری

رزم حسینی به رشد ۹ درصدی تولید فولاد امسال هم اشاره و اضافه کرد:باید همه مصرف کنندگان و تولیدگان محصولات فولادی فرصت برابر برای عرضه و خرید داشته باشند.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود تأمین نهاده‌ها را وظیفه وزارت صمت دانست و گفت: نهاده‌ها به موقع تأمین و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی شد.

او اضافه کرد: در این جنگ واقعی اقتصادی (تحریم‌های ظالمانه و کرونا) وزارت صمت وظیفه خطیر تأمین کالا‌های اساسی را دارد.
رزم حسینی در پایان، برگزاری نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در کشور را در رفع مشکلات واحد‌های تولیدی تأثیرگذار دانست.

استاندار اصفهان هم در این نشست با بیان اینکه اصفهان با حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی و بزرگ با اشتغالزایی بیش از ۲۶۰ هزار نفر از استان‌های سرآمد صنعتی کشور است گفت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی باید تسریع شود.
عباس رضایی در ادامه به فعالیت ۹۰۰ واحد زیردستی در استان افزود: زیر ساخت‌ها و سرمایه گذاری این واحد‌ها مهیاست، اما برای تأمین ورق خود مشکل دارند.

ابتدای این نشست حدود یک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان، برخی از مسئولان واحد‌های تولیدی فولادی و نیازمند مواد اولیه فولادی از جمله ورق، مشکلات خود را که بیشتر مالی بود مطرح کردند و در خصوص رفع آن‌ها بحث و تبادل نظر و دستور لازم صادر شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار