تحلیلگر خاورمیانه: تحویل جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات سال‌ها زمان می‌برد

یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی در واکنش به تصویب لایحه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا به امارات در کنگره گفت فرایند تحویل سال‌ها طول می‌کشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «جویس کرم» خبرنگار الحیات و تحلیلگر خاورمیانه در واکنش به تصویب فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات از سوی سنا در حساب توئیتری خود نوشت این موضوع به زمان جورج بوش مربوط می‌شود و ممکن است تحویل این جنگنده‌ها سال‌ها زمان ببرد. 

او در توئیتر نوشت: آرای موافق و مخالف در این مصوبه به هم نزدیک بود، اما از نظر نظامی (این تصمیم سنا) قابل توجه است. امارات متحده عربی از زمان جورج بوش به دنبال خرید F-۳۵ است، اما تلاش‌ها بی پاسخ ماند تا عادی سازی مناسبات امارات با اسرائیل عملی شود. فرایند تحویل این جنگنده‌ها سال‌ها طول می‌کشد.

جویس کرم در توئیت دیگری نوشت: نکته قابل توجه دیگر این است که خرید ۱۰۰ فروند از این جنگنده‌ها از سوی ترکیه تأیید شده، اما پس از خرید و استقرار S-۴۰۰ روسیه از سوی اردوغان این سفارش خرید از سال ۲۰۱۹ به این سو عملی نشده است. مسائل ژئوپلیتیکی زیادی، هم در منطقه و هم در سطح جهانی در این فروش‌ها ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
وقتی جنگنده f350 بیاد اینا جنگنده f35میدن به اینا البته تا اون موقع جنگنده ها قابلت پرواز در فضارو هم دارن
آخرین اخبار