مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته به پایان رسید و چهره تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی مشخص شد.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بالاترین افتخار برای هر باشگاه فوتبال در اروپا است. اسم باشگاه فاتح این رقابت ها در تاریخ فوتبال ثبت می شود.

این مسابقات در سال‌های اخیر مدعیان ثابت و همیشگی خود را داشته است و تیم‌های کوچک‌تر کمتر توانسته اند در این مسابقات به عنوان قهرمانی برسند.

۵ تیمی که کسی قهرمانی آن‌ها را در لیگ قهرمانان اروپا به یاد نمی‌آورد

۱. ناتینگهام فارست انگلستان، این تیم انگلیسی ۲ مرتبه و در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۷۹ توانست برای  ۲ سال متوالی به قهرمانی در این مسابقات برسد. آن‌ها یک بار با شکست تیم سوئدی مالو و بار دیگر با شکست تیم هامبورگ قهرمان شدند.

۲. استون ویلا انگلیس، سال ۱۹۸۲ و با شکست تیم قدرتمند بایرن مونیخ در فینال توانست تنها قهرمانی خود در این مسابقات را به دست آورد.

۳. آیندهوون هلند، این تیم هلندی سال ۱۹۸۸ توانست با پیروزی مقابل تیم فوتبال بنفیکا در ضربات پنالتی اولین و آخرین قهرمانی خود را در لیگ قهرمانان اروپا کسب کند.

۴. المپیک مارسی فرانسه سال ۱۹۹۳ توانست تنها قهرمانی یک تیم فرانسوی را در این مسابقات ثبت کند. آن‌ها توانستند  با پیروزی مقابل تیم فوتبال میلان قهرمان این رقابت‌ها شوند.

۵. دورتموند آلمان رقیب این روز‌های تیم فوتبال بایرن مونیخ توانست سال ۱۹۹۷ با شکست تیم پر قدرت یوونتوس به تنها قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دست یابد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام  /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار