معاون امور اقتصادی استانداری همدان از راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم میوه و تره بار در مرکز استان خبر داد.

ایجاد بازارچه عرضه مستقیم میوه در چند نقطه همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظاهر پورمجاهد، معاون امور اقتصادی استانداری همدان گفت: اولین بازارچه عرضه میوه و تره بار به زودی در شهرک مدنی همدان راه اندازی و افتتاح می‌شود و دومین بازارچه نیز در هنرستان و سپس در شهرک بهشتی راه اندازی خواهد شد.

او افزود: این بازارچه‌ها به منظور تفاهم نامه بین شهرداری و اتحادیه تعاون روستایی برای عرضه میوه و تره بار و مایحتاج مردم با قیمت کمتر در مناطق حاشیه‌ای شهر و شهرک‌ها ایجاد می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: اتحادیه تعاون روستایی از تولید به مصرف می‌تواند اقلام مورد نیاز را بدون دخالت واسطه و دلال از استان‌های محل تولید تهیه کرده و در بازارچه‌های یاد شده توزیع کند.

پورمجاهد با بیان اینکه زمین مورد نیاز بازارچه‌ها از سوی شهرداری تامین می‌شود، خواستار همکاری بیشتر شهرداری‌ها شد تا اتحادیه تعاون روستایی بتواند این بازارچه‌ها را با شتاب بیشتری دایر کند.

به گفته او چنانچه استقبال مردم از این بازارچه‌ها خوب باشد و تعاونی روستایی نیز بتواند رضایت مصرف کنندگان را جلب کند، این طرح در مناطق دیگری از شهر همدان نیز اجرا می‌شود.

او اضافه کرد: علاوه بر این ۱۰ فروشگاه شهروند که شهرداری قبلا در سطح شهر همدان احداث کرده بود نیز برای توزیع مواد پروتئینی و کالا‌های اساسی فعالتر می‌شود.

حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در شهر همدان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.