معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: رعایت موازین زیست محیطی اولویت دفع بهداشتی زباله و پسماند در کردستان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ظهر امروز در جلسه کارگروه پسماند استان در محل دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: توجه به مباحث زیست محیطی و رعایت موازین بهداشتی دفع زباله در اولویت قرار دارد و بایستی تدابیر لازم اندیشیده شود.

او افزود: در این راستا باید راهکار‌ها و گزینه‌های جایگزین در تعیین مکان‌های دفع بهداشتی زباله از سوی شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی متولی پیش بینی شده و تهیه طرح جامع پسماند در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه با اشاره به لزوم تسریع در روند ساماندهی وضعیت دفع بهداشتی زباله شهری و روستایی استان در بخشی دیگر از سخنان خود ابراز داشت: ضروریست مسائل و مشکلات مربوط به مدیریت پسماند شهر‌های قروه و مریوان در اولویت برنامه ریزی متولیان قرار گرفته و وضعیت فعلی سایت‌های دفع بهداشتی در این شهر‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

ملکی همچنین خواستار مشارکت مردم و نیز تدوین قوانین و مقررات یکسان برای ساماندهی سایت‌های دفع بهداشتی زباله شهر‌ها و روستا‌های تابعه استان شد.

او تاکید کرد: در این رابطه با تشکیل کمیته تخصصی در طرح‌های جامع و تفصیلی شهری استان موضوع جانمایی محل دفع زباله در افق بلند مدت لحاظ شود تا ضمن ساماندهی این وضعیت از بروز برخی مشکلات اجتماعی ناشی از تبعات دفع بهداشتی زباله جلوگیری به عمل آید.

ملکی خاطر نشان کرد: در مناطق روستایی نیز دهیاران باید با مدیریت پسماند مکان‌های مناسب و دارای شرایط زیست محیطی را جانمایی کرده و زمینه همکاری اهالی روستا‌ها برای تسریع در روند ساماندهی دفع بهداشتی زباله و پسماند را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در پایان برلزوم استفاده از ماشین آلات و تجهیزات مکانیزه جمع آوری و دفع زباله و پسماند توسط شهرداری‌های استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.