آشناگر با تأکید بر لزوم اجرا و تکمیل طرح فاضلاب شهر سمنان بر اساس زمان‌بندی مشخص گفت: برنامه‌ریزی اصولی برای اجرای این طرح در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری باکم آبی استان سمنان ضمن بیان اینکه طرح فاضلاب شهر سمنان بر اساس زمان‌بندی تکمیل شود، اظهار داشت: قرارداد شرکت آب و فاضلاب استان با شهرداری سمنان برای اجرای طرح فاضلاب شهر سمنان دارای ضمانت اجرا و انعقاد قرارداد جدید باید دارای ضمانت اجرا باشد تا مشکلات سال‌های گذشته دوباره تکرار نشود.

او  بابیان اینکه برای اجرای این طرح باید زمان‌بندی‌های لازم انجام و با برنامه‌ریزی اصولی این طرح در زمان تعیین‌شده تکمیل شود، افزود: در قرارداد جدید، شهرداری سمنان به‌عنوان طرف حساب شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، مکلف به انجام تعهدات خود در زمان تعیین‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این نشست از ویرایش چهارم سند سازگاری باکم آبی استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: در آینده نزدیک در وزارت نیرو دفاع از این سند انجام می‌شود که با تصویب سند سازگاری باکم آبی استان سمنان ملاک امر در انجام امور در حوزه آب بر اساس این طرح جلو خواهد رفت.

ایرج حیدریان بابیان اینکه طرح تعدیل پروانه چاه کشاورزی باهدف استمرار تولید و معیشت کشاورزان از سوی سازمان جهاد کشاورزی در گام اجرایی قرار گیرد، بیان کرد: طرح فاضلاب شهر سمنان نیز در دست برنامه‌ریزی قرار دارد و به‌زودی این طرح اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متوسط اجرای طرح فاضلاب شهری در کشور دست‌کم ۲۵ درصد است، بیان کرد: این رقم در استان به بیش از ۳۰ درصد می‌رسد.

محمد طاهری با تأکید بر اینکه در بحث اجرای فاضلاب شهر سمنان با اقدام‌های انجام‌شده قرارداد با سرمایه‌گذار سابق فسخ شد، افزود: سهام شهرداری سمنان برای اجرای این طرح از ۲۵ به ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

او بابیان اینکه طبق تعهدات و تفاهم‌نامه منعقدشده بین شهرداری سمنان و شرکت آب و فاضلاب استان سمنان، مجری طرح موظف است در طول سه سال نسبت به تکمیل طرح فاضلاب شهر سمنان اقدام کند، یادآور شد: زمان‌بندی برای انجام فاضلاب شهر سمنان انجام شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.