عسگری گفت: درخواستی به امضای استاندار از وزیر جهاد انجام می شود تا میزان ورود مرغ ۲۰۴۰۰ تومانی از سایر استانها به تهران به روزانه هزار تن برسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در جلسه تنظیم بازار در مورد تامین مرغ استان تهران اظهار داشت: درخواستی مبنی بر ورود روزانه هزار تن مرغ با قیمت ۲۰۴۰۰ تومان از سایر استان‌ها به استان تهران با امضای استاندار تهران به وزیر جهاد ارائه می شود تا بازار اشباع شود و شاهد پراکندگی قیمت نباشیم.

وی در ادامه در مورد قیمت تخم مرغ افزود: ۱۷ درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود، از این رو عمده نیاز در استان تامین می‌شود و با توجه به اینکه اکثر مرغداری‌های دارای  مرغ تخم گذار، نهاده را به قیمت ۴۲۰۰ تومان دریافت می‌کنند، مکلف هستند تا تخم مرغ را نیز به قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی ۱۲۵۰۰ تومان عرضه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه به طور متوسط روزانه ۳۰۰ تن تخم مرغ در استان تهران تولید می‌شود اظهار کرد: بعضا مرغداران به قیمت تنظیم بازار پایبند نیستند و عرضه نمی‌کنند که مقرر شد با پیگیری جهاد لیست مرغداری‌ها در اختیار اداره کل صنعت قرار گیرد تا ضمن تشدید نظارت اگر مرغداری‌ها در قبال نهاده دریافتی، تخم مرغ را به قیمت مصوب عرضه نکردند به سبب اخلال در بازار، جهت برخورد قضایی به دستگاه قضایی معرفی شوند.

عسگری با اشاره به اینکه صادرات میوه از قبل آزاد بوده و برخی کشور‌ها میوه را به قیمت بالا از تولیدکنندگان خریداری کردند گفت: همچنین به جهت اینکه بخش عمده محصولات توسط واسطه‌ها خریداری و در سردخانه نگه داری می‌شود، ورود دولت به موضوع میوه شب عید جز تخصیص یارانه نتیجه‌ای ندارد. از اینرو جهت تعدیل قیمت بایستی عوارض بیشتری برای صادرات لحاظ شود و تا زمانی که نیاز داخلی تامین نشده باید صادرات محدود شود تا قیمت داخل متعادل شود.

وی افزود: در مجموع، ورود مجموعه تنظیم بازار به موضوع میوه شب عید قیمت‌ها را تشدید می‌کند، بنابراین باید این موضوع به عرضه و تقاضا واگذار شود البته منوط به اینکه موضوع صادرات ساماندهی شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار