رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با محدودیت‌های هوشمند کرونا از اول آذر تا کنون ۱۶ هزار و ۶۷۲ تذکر شفاهی به رانندگان متخلف صادر و ۲هزارو ۱۶۰ دستگاه خودرو نیز در این استان اعمال قانون شدند.

سرهنگ علی نام‌درست  رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: از ابتدای شروع طرح محدودیت‌های هوشمند کرونا، ۷۲ گروه در ۶۳ نقطه سطح معابر شهری سیستان و بلوچستان بویژه از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد مستقر شدند.

او  افزود: همچنین در راستای اعمال محدودیت‌ها ۱۰گروه به صورت سیار در سطح معابر سیستان و بلوچستان مستقر شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: بیشترین مشکلات حوزه اجرای محدویت هوشمند، مخدوش و ناخوان کردن پلاک خودرو‌ها از سوی تعدادی از شهروندان برای فرار از اعمال قانون در مدت زمان اجرای این طرح بود.

او  افزود: مخدوش کردن پلاک خودرو‌ها تخلف رانندگی محسوب نمی‌شود بلکه یک جرم قانونی بوده که قانون‌گذار برای آن ۶ ماه تا یک سال حبس درنظر گرفته است.

سرهنگ نام‌درست ادامه داد: حدود ۳۷ دستگاه خودرو متخلف مخدوش کننده پلاک در پارکینگ‌ها توقیف و تعداد زیادی از این خودرو‌ها اعمال قانون شدند.

او  با بیان اینکه بعضی ازشرکت‌ها، سازمان‌ها، نهاد‌ها و بیمارستان‌ها مستقیم با راهور برای درخواست مجوز تردد مکاتبه داشتند تاکید کرد: درخواست مجوز تردد باید از طریق ستاد مدیریت کرونا استان و فرمانداری‌ها انجام شود.

رییس پلیس راهور سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شهروندان محدودیت تردد‌ها از ساعت ۲۱ تا چهار صبح را جدی گیرند، زیرا همکاران راهور در سطح شهر مستقر بوده و با متخلفان برخورد خواهند کرد.

او بیان کرد: از میان ۲ هزارو ۱۶۰ دستگاه خودروی اعمال قانون شده ۹۷ درصد مربوط به محدودیت تردد از ۲۱ تا چهار صبح بوده است.

سرهنگ نام‌درست با قدردانی از شهروندانی که قوانین و مقررات را به خوبی رعایت می‌کنند، به تمامی هم استانی‌های عزیز توصیه کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقررات رفت و آمد به کنترل ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار