رضوانی، رئیس فدراسیون شنا گفت: فدراسیون جهانی تا ماه آینده تکلیف برگزار شدن انتخابی المپیک برای رشته واترپلو را مشخص می‌کند.

به گزارش  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی واترپلوی ایران حدود یک سال است که به علت تعویق رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۱ توکیو بلاتکلیف است. پس از شیوع ویروس کرونا رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته واترپلو تعلیق شد. از آسیا ۲ تیم ایران و قزاقستان باید برای کسب سهمیه المپیک توکیو بجنگند. قزاق‌ها در فدراسیون جهانی کرسی دارند و می‌خواهند با فشار بدون برگزاری مسابقه، راهی المپیک توکیو شوند. از همان ابتدا فدراسیون شنا رایزنی‌های لازم را با فدراسیون جهانی در این باره  انجام داده است.

محسن رضوانی، رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: ما از همان روز‌های اول که رقابت انتخابی المپیک واترپلو در حالت تعلیق قرار گرفت، رایزنی لازم را با فدراسیون جهانی انجام دادیم. شیوع کرونا شرایط سختی را برای ورزش‌های آبی به وجود آورده است. قزاقستان می‌خواهد با استفاده از کرسی که در فینا دارد، سهیمه مستقیم المپیک را به دست بیاورد.  

////رضوانی: تکلیف انتخابی المپیک واترپلو تا ماه آینده مشخص می شود

او گفت: حدود یک ماه آینده فینا جلسه‌ای را برگزار می‌کند که در این جلسه تصمیم نهایی برای برگزار شدن رقابت انتخابی المپیک در آسیا مشخص می‌شود. باید منتظر نتیجه نهایی ماند تا پس از آن تصمیم نهایی را برای شرایط تیم ملی واترپلو گرفت.

با توجه به این که اخیرا چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو اعلام کرده است که برای حضور در ایران مشکلی ندارد، پس باید منتظر نتیجه قطعی رای از  سوی فینا بود. چیریچ،  مربی صرب تیم ملی از راه دور تمرینات بازیکنانش را زیر نظر دارد.

خسرو امینی، نایب رئیس اسبق فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو در این باره در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: فدراسیون جهانی شنا در بدترین حالت خودش قرار دارد؛ چرا که رشته‌های آبی به  علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند. عده‌ای معتقدند که آب راهی برای انتقال کرونا است.

چیریچ یکی از بهترین مربیان واترپلوی جهان است

او گفت: در واترپلوی مردان ۷ تیم در المپیک حضور دارند که تکلیف ۵ تیم آن  نامشخص است. فدراسیون جهانی برای برگزاری انتخابی المپیک مشکل پیدا کرده است. در واترپلو، تیم ملی ژاپن به علت میزبان بودن در المپیک، سهمیه را کسب کرده است. اکنون رقابت بین تیم ملی قزاقستان و ایران است.

او اظهار کرد: قزاق ها با استفاده از کرسی خود در فدراسیون جهانی، می‌خواهند با فشار و بدون حضور در رقابت‌های انتخابی راهی المپیک شوند. رضوانی، رئیس فدراسیون شنا تمام تلاش خود را کرده است تا رای فینا را برای برگزاری مسابقه تغییر دهد. احتمال می‌دهم نتیجه تا حدود یک ماه آینده مشخص ‌شود.  

امینی گفت: نمی‌توان گفت که در صورت برگزار شدن رقابت های انتخابی، تیم ملی به قطعیت راهی المپیک می‌شود. مطمئن باشید که چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو و  بازیکنان تیم ملی واترپلو از بهترین‌ها هستند و تمام تلاش خود را برای کسب سهمیه المپیک می‌کنند. چیریچ یکی از بهترین مربیان  در سطح جهان در رشته واترپلو است. قزاقستان ترکیب تیم خود را تغییر داده و بازیکنانش را جوان کرده و سرمربی صربستانی خود را هم کنار گذاشته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار