مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه بارشی همراه با کاهش دمای هوا در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا عصر امروز (چهارشنبه ۱۹ آذر) جو استان نسبتاً پایدار خواهد بود که بر همین اساس آسمان استان غالباً نیمه ابری توام با وزش باد خزری پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: از امشب با نفوذ امواج ناپایدار تراز میانی جو و تقویت پرفشار خزری، آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دمای هوا و گاهی توام با مه، وزش باد خزری و بارش خفیف برف خواهد بود که این وضعیت تا روز جمعه (۲۱ آذر) می‌تواند در استان تداوم یابد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: عمده فعالیت این سامانه ناپایدار در نوار شرقی مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل انتظار می‌رود.

محمدی گفت: با توجه به تداوم استقرار هوای سرد و یخبندان بویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان به هم استانی محترم توصیه می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی بویژه گاز صرفه جویی کنند.

او افزود: رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های برف گیر و کوهستانی استان اردبیل را دارند، خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: مجدداً از روز شنبه جوی نسبتاً پایدار با افزایش تدریجی دما به ویژه در طول روز در استان اردبیل حاکم می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.