معاون معماری شهرسازی شهرداری اقدامات معاونت‌های مختلف شهر تهران برای مناسب سازی جهت استفاده معلولان را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گلپایگانی معاون معماری شهرسازی شهرداری تهران در همایش روز ملی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: تهران تا رسیدن به شهر مناسب فاصله بسیاری دارد، اما اقدامات انجام شده مایه امیدبخشی بوده اند و امیدواریم با حمایت شهرداری بتوانیم در فرصت باقیمانده به نحو احسن فضای شهری را برای معلولان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای کمک به معلولان اقدامات بسیار زیادی انجام داده ایم و از میان خود معلولان افرادی را به عنوان مشاور انتخاب کرده ایم و فرآیند‌های موجود را بهبود بخشیده ایم.

گلپایگانی گفت: کمیته‌هایی برای مناسب سازی مناطق به صورت مستمر فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند و یکی از مهمترین کار‌هایی که در جریان است طرح مناسب سازی برای دسترسی به یک شبکه پیوسته در شهر تهران است.

معاون معماری شهرسازی شهرداری بیان کرد: فضا‌هایی که بیش از هر مکان دیگری مردم از آنجا عبور می‌کردند مشخص شدند و عملکرد‌های سطح ناحیه و منطقه‌ای آن‌ها لایه بندی شد و با تمام مناطق جلسات مستمری گذاشته شد تا بتوانیم به یک نقشه جامع برسیم اگر این قسمت‌ها مناسب‌سازی شوند مشکلات برطرف می‌شوند و در سال جاری ۵۰۰ کیلومتر مسیر‌های رفت و آمدی مناسب‌سازی می‌شوند و تا امروز حدود ۲۰۰ کیلومتر پیاده رو نوسازی شده اند.

وی با اشاره به نقشه‌های اجرایی گفت: این نقشه‌ها در دست تهیه هستند و هدف آن‌ها این است که مناسب سازی به درستی اجرا شود.

گلپایگانی گفت: تمامی معاونت‌های شهرداری اقدامات مناسبی را برای کمک به معلولان انجام داده‌اند امیدواریم تا بیش از پیش شهر تهران را برای معلولان مناسب سازی کنیم تا آن‌ها بتوانند به راحتی در تهران زندگی کنند و تردد داشته باشند.

بیشتر بخوانید

معابر ناهموار و چاله چوله های شهر تهران معضلی لاینحل

معلولیت برای شهروند تهرانی محدودیت به همراه دارد/ بهره مندی فرد معلول از کمترین فضای زیست شهری

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار